2011. július 25., hétfő

Az olvasás 7 hete - Szépen szórakozom...

Az olvasás 7 hetéből ez a negyedik (már!!!) és hát eddig úgy néz ki, ez tényleg az olvasás hete lesz, mert annyira vacak, őszi idő van, hogy mi mást is csinálna az ember??? 
Lássuk a témákat!

Témák: 


Védőbeszéd a szépirodalom mellett 
Védőbeszéd a szórakoztató irodalom mellett 
Ha a kedvenc írójával/íróival készíthetne interjú, ki lenne/kik lennének a kiválasztott(ak)? 
A Moly.hu könyves közösségi oldal népszerűsítése


Védőbeszédek.... Valahogy nem érzem magaménak ezt a szót...Én nem tudom megvédeni az egyiket a másikkal szemben, és nem is akarom. És ráadásul nem is érzem úgy, hogy meg kellene...Miért is kéne? Mindenki tudja, hogy ő melyiket szereti, melyiket részesíti előnyben (ha egyáltalán részesíti...) vagy melyikre van szüksége. Nekem egészen biztosan mindkettőre! 
Attól, hogy csak szépirodalmat olvas valaki, még nem feltétlenül válik okosabb, értelmesebb vagy értékesebb emberré - bár ismerek néhány olyen embert, aki ezt gondolja magáról, és alantasnak gondol minden egyéb könyvet... Róluk azt gondolom, hogy egyszerűen: sznobok.

Én olvasok ilyen és olyan könyvet is...

Többnyire annyire lefáradok estére - mármint értelmileg -, hogy csak arra van energiám, hogy valami könnyen olvasható, pörgős, laza nyelvezetű könyvet olvasgassak. Lehetőleg olyat, ami teljesen kikapcsol, amibe bele tudom élni magam, elvarázsol, kirepít a hétköznapok gondjaiból és egy másik világba kalauzol. Azt hiszem, ezért olvasok annyi fantasztikus irodalmat - na az egy tényleg más világba visz! 

Ugyanakkor szükségem van néha arra is, hogy feltöltődjek, megtöltsem az agyam tartalommal, a lelkem szép szavakkal, mély gondolatokkal. Ilyenkor olvasom a ún. szépirodalmat. Na, ezek a könyvek aztán többnyire nem könnyűen, nem lehet átrohanni rajtuk , az olvasásukhoz idő kell, a megértésükhöz az, hogy leüllepedjen bennünk. Ehhez energia kell, ehhez odafigyelés kell, ehhez koncentrálni kell...Szóval ezért olvasok mostanában kevesebb szépirodalmat és több szórakoztatót....

Egyébként pedig az a véleményem, hogy nem biztos, hogy nagyon éles határt lehet szabni a szépirodalom és a szórakoztató irodalom között...Lehet egy könyv úgy szép, hogy szórakoztat, és szórakoztathat úgy, hogy közben szép ... Nincs éles határ! Bármelyik kategóriát is nézzük, biztosan mindkettőben találunk magunknak olyan könyvet, ami tetszik és olyat is, ami nem! Nekem az a véleményem, hogy mindegy, mit olvasunk, amíg úgy érezzük, boldoggá tesz minket az olvasás! Olvassunk hát! Mindegy, mit!



Jó lenne, ha tudnék valamit mondani a kedvenc írókról, meg az interjúkról is, de azt hiszem, nem vagyok egy riporter alkat... :-( Kedvenc íróm persze van, pl.: Gárdonyi, Dennis Lehane, Suzanne Collins, Merle... és még sorolhatnám. De mit is kérdezhetnék tőlük - már ha lehetne? Milyen újat, amit már nem kérdezett meg tőlük más, ezer meg ezer riporter, újságíró stb... Az az igazság, hogy valami nagyon új, nagyon frabbáns kérdés kéne, de egyetlen sem jut eszembe... nekem most elég az is, ha írnak. Ha sokat írnak és én sokat tudok tőlük olvasni...Ez a dolguk. Ők írók. És én beérem tőlük ennyivel is... Pocsék egy riporter lennék, mi??? :-)))


Moly....Ennél a pontnál biztos vagyok benne, hogy nagyon sokan lesznek, akik  jót és jól szólnak majd a Molyról. Azok, akik tősgyökeres tagok, részt vesznek a molyos életben évek/hónapok óta és ismernek minden trükköt, hozzászólást és blogot rajta...Nos, én még csak most csatlakoztam, alig néhány hete, így abszolút kezdőnek és amatőrnek számítok, most tanulom, mit hova, hogyan, merre és meddig.... Szóval nem tudok egyelőre túl sokat mondani. 
CSak annyit tudok elmondani, hogy csatlakoztam. És ennek persze oka volt: 
1. a társaság - végre olyan emberek társasága, akikkel könyvekről lehet beszélni, megosztani egymással az élményeinket és a véleményünket! Olvasó, értő, értelmes emberek társasága! 
2. a könyvek - itt megtalálok minden könyvet, amiről valaha is hallottam és azt is, amiről nem hallottam. Elolvashatom róluk a véleményeket, az értékeléseket, olvashatok belőlük idézeteket, stb. válogathatok kedvemre, hogy mit szeretnék még elolvasni, mit nem
3. a polcok - imádom! nem csak listát tudok csinálni, hogy milyen könyv érdekel, vagy mit olvastam már, vagy mit szeretnék mondjuk megvenni, de látom is a könyveket : a borítót, azt, ahogy kinéz. Egy kattintással elérem az infokat róla. Szuper!
4. a "piac" - bárki láthatja, milyen könyveim vannak, amitől megszabadulnék, így cserélhetek vagy eladhatok könyveket! Mekkora ötlet!

Egyelőre nekem ezek jelentik a legfontosabbat, a legnagyobb előnyöket. Aztán ahogy jobban megismerem, több időt töltök itt, valószínűleg a lista is bővül majd, amiért jó volt csatlakozni. REmélem, így lesz...

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Template by:
Free Blog Templates