2011. július 11., hétfő

Szurovecz Kitti: Gyémántfiú

FülszövegA világhírű amerikai filmstúdió egy igazi gyémántra bukkan. Úgy is bánnak vele: a széltől is óvják, védik a külvilágtól, de még a szerelemtől is. Miközben Ő, Nick Richards tündöklő csillagként ragyogja be a világot, fénye a boldogság sugaraiként verődik vissza az őt bálványozók arcáról, amerre csak jár. Közvetlen környezete is későn eszmél, hogy a hírnév, a rajongók, a boldogtalanságra ítéltetett igaz szerelem, az örökös bezártság darabokra tépik az érzékeny, fiatal színész lelkét. S vajon mi lehet egy szabadságra vágyó lélek utolsó segélykiáltása? Megtalálhatja e boldogságot, a harmóniát az életben a Gyémántfiú? A történetet, Robert Pattinson élete ihlette. Soha ne hagyd, hogy tönkretegyen a hamis csillogás! "Ami Nickkel történik, az minden fiatal álma... és rémálma." - (Máté Krisztina, a Tények egykori műsorvezetője, a Színház és Filmművészeti Egyetem tanára) "A regény nagyon megérintett. Aki azt gondolja, a nyilvánosság előtt zajló életnek csak előnyei vannak, óriásit téved. Megváltozik a véleménye, ha elolvassa ezt a könyvet." - (Geszler Dorottya, televíziós műsorvezető) "A hirtelen jött sztárság, és az első szerelem romantikájának nagyon életszerű bemutatását olvashattam. A Gyémántfiú magával ragadó, ám komoly mondanivalót hordozó, tanulságos történet." - (Csuha Bori, színésznő, Bella Swan szinkronhangja)

Cselekmény: Nick Richards egy háromgyermekes londoni család legkisebb és egyetlen fiú gyermeke. Ráadásul nehezen érkezett baba volt, így szülei és nővérei mindig is kényeztették és féltették. Ebből az óvó, biztonságos környezetből kerül ki ez a sérülékeny és érzékeny fiú Hollywoodba, ahol egy megfilmesített regénysorozat kapcsán hatalmas népszerűségre tesz szert és közben beleszeret partnernőjébe, a producercsaládban felnőtt, erre az életre született Heily-be. Ám szerelmük nem lehet felhőtlen, a siker, a rajongók hada megkeseríti az életüket. Nick az italhoz és a drogokhoz menekül, Heily küzd szerelméért, ám mikor Heilyt egy napon megtámadják az utcán Nick rajongói, Nick feladja, nem bírja elviselni tovább a nyomást és elmenekül. 
Barátai megmentik őt a halálból, elmenekítik egy csendes kis magyarországi faluba, hogy összeszedhesse magát és begyógyuljanak a sebei. Hogy lehet-e még normális élete? Visszatalál-e még Heilyhez? És mi lesz a lánnyal? Feldolgozza-e valaha Nick elvesztését?

Mikor először hallottam a könyvről, és hogy Robert Pattinson élete ihlette, azt mondtam: "jajj, ne! hagyjátok már őt békén!" És bevallom, a könyv elején is végig ez járt a fejemben, igazi hollywoodi románc, mézes-mázos, csöpögős, amolyan "nem tudok élni nélküled"-típusú szerelem - és én ugye nagyon nem bírom ezeket (ha már szerelmes könyv, legyen az a finom, egy pillantás többet mond típusú). Úgyhogy az elején szenvedtem, kínlódtam, egészen addig, míg jön a nagy hírnév és Nick drogozni kezd. Onnantól kezdve érdekessé vált a történet, aztán átment fájdalmasan széppé, könnyesen szomorúvá, hogy aztán a végén belemarjon a lelkedbe és eltiporja minden reményedet... Tündérmesével kezdődik, rémálommal folytatódik, hogy aztán megmutassa, milyen is a világ valójában. A való világ... semmi fantasy, semmi elrugaszkodás az igazi élettől... ezért olyan szívbemarkoló!
És ugyan az eleje túl sok, túl édes, túl szirupos, azt gondolom, kell a kontraszt miatt. Szükséges, hogy érezzük a különbséget a két szál, a két kapcsolat között... 


Volt ugyan egy-két kis rész, amit nem értettem - pl.: valami bérgyilkos szólt Nick Richard eltüntetéséről, vagy valami ilyesmi - na annak nem láttam értelmét.. Az mi volt? De összességében véve tetszett.


Karakterek: Heily egy kedves, szerethető lány, aki nagyon vágyik arra, hogy őt is szeressék. Nem is csoda ilyen háttérrel és emberekkel körülvéve. Nick nekem túl puhány, túl érzelgős, túl gyenge jellem - de persze erre is van magyarázat a betegségét ismerve. Kettejük sorsa és élete az, ami kiborít...
A legszimpatikusabb karakter Will, aki igazi jóbarát, ugyanakkor egy
nagyon jó humorú fazon. 


Szóval mit is mondtam a magyar írókról? Most ismét azt mondom: gratulálok! Ismét bebizonyosodott, hogy nem maradunk el más népektől az irodalmat tekintve sem, sőt!!! 
Az elején zavart, hogy miért Hollywood, meg miért angolok és amerikaiak, de aztán végtelenül örültem a magyarországi kis falunak, Rebekának és a budapesti forgatásnak! Köszönöm, hogy beleszőtte Kitti a mi hazánkat is!


Izgatottan várom a Fényemberek történetét, már itt olvasva is remek történetet sejtettem benne, és mikor megtudtam, hogy megírja Kitti, azt gondoltam: nagyszerű fogás! Jó promóció hozzá a Gyémántfiú, elhintette a történet magvait, már csak ki kell dolgozni! El fogom olvasni mindenképpen!


Borító: Miért? miért kála???? Mindig a temetés jut róla eszembe... VAgy talán az a cél?


4 pontot adok rá...

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Template by:
Free Blog Templates