2014. június 27., péntek

100 + blogturné


Úgy gondoltuk, egy rendhagyó blogturnéval ünnepeljük meg, hogy kerek 100 könyv szerepelt már a Blogturné Klub repertoárján.


Gyakran jönnek kérdések tőletek, olvasóktól a turnék háttérmunkáival kapcsolatban. Összeírtunk néhány kérdést, amikre válaszolva képet kaphattok, hogyan is áll össze egy blogturné, mi a tagok személyes véleménye egy-egy témában, mik voltak az emlékezetes pillanatok az első 100 könyvvel kapcsolatban. 



Ezen a turnén sem vesz részt mindenki közülünk, inkább csak a legjátékosabb kedvűek.



Fogadjátok szeretettel ezt a különleges turnét, utána pedig következhet az újabb 100 remek könyv!



Mi a legnehezebb dolog a blogturnézásban?
Kettő nehéz dolog van benne: az egyik az idő beosztása és folytonos hiánya. 

Nem vagyunk főállású bloggerek, mindannyiunknak van privát élete, amit az olvasáson és a blogíráson kívül is élnünk kell. Így aztán nehéz mindent jól megszervezni és jól időzíteni. Nekem leginkább az éjszakák maradnak ezekre a dolgokra, a nap többi részét elveszi a munka, a 2 lányom, a férjem, a háztartás, a családi programok, barátok. Tehát mindent jól kell megszerezni, minden időt pontosan beosztani. 

De megéri, mert szeretem csinálni! Jó érzés megosztani valaki olyannal a gondolataimat, akik tudják és értik, hogy miről beszélek, akik hasonlóként rajonganak a könyvekért, mint én, akik szintén szerelmesei a történeteknek. 
Jó érzés kapni a visszajelzéseket, amik Tőletek érkeznek, vagy fogadni a kiadó vagy az író elismerő szavait, köszönetnyilvánítástát...Ez minden időt kárpótol...



A másik nehézség talán az együttműködésben van. Sokan vagyunk, az ország különböző részeire szétszórva - sőt még az országon kívül is! Nehéz olyan időpontot találni, amikor mindenki egyszerre van gép előtt, amikor valamit gyorsan megbeszélhetünk, eldönthetünk, megszavazhatunk. Ráadásul mind különböző egyéniségek vagyunk, eltérő életfelfogással, tapasztalatokkal és véleménnyel. Nem mindig értünk egyet dolgokban, sokszor kell kompromisszumot hoznunk, alkalmazkodnunk, hozzácsiszolódni a másikhoz. És bizony, ez nem mindig egyszerű...

Mennyi időt vesz igénybe egy turnés poszt összeállítása?

Amennyiben nem én vagyok a kampányfőnök - vagyis nem az én dolgom a banner megszerkesztése, a nyitószöveg megírása, az extrák keresése és egyebek - akkor valamivel kevesebb ideig, de nyilván attól is függ, hogy éppen mi a vállalt extrám, kiegészítő információm a könyvhöz. Volt már olyan posztom, amikor csak az extrát csináltam majd' egy egész napon át - képeket kerestem, írtam, fordítottam, szerkesztettem stb. 
Ha nem túl bonyolult az extra, nekem akkor is elég sok ideig tart megírnom egy posztot. Örök maximalista vagyok magammal szemben, semmi sem elég jó, sokszor átírok valamit, javítgatom, törlöm, újraírom. Amióta a Blogturné Klub tagja vagyok, sokat "javultam" abból a szempontból, hogy hatékonyabban, gyorsabban írok, mivel kevés az idő, nem hagyom elkalandozni a figyelmemet és jobban koncentrálok arra, amit épp csinálok (tudjátok, a tanulás klasszikus esete, amikor minden jobb, mint az, ami a tankönyvben van .... ).

Változtak a blogolási szokásaid a Blogturné Klub miatt?
Igen, ahogy az imént is említettem, sokkal gyorsabban megy összeállítani egy posztot. Ez nagyrészt annak a régi, jól bevált módszernek köszönhető, hogy ha nincs időm rögtön olvasás után posztot írni, fogom a jegyzetfüzetemet vagy egy papírlapot, és máris írom, ami először eszembe jut. Afféle vázlatot készítek, hogy a későbbiekben is emlékezzek rá. Van hogy ez elmarad...utána sokkal nehezebb megírni egy értékelést...

Hogyan változtak az olvasási szokásaid az eltelt idő alatt?
Persze, most már csak olvasási szokásaim vannak! :) Viccet félretéve: gyorsabban olvasok azt hiszem, és nem önkéntesen választom ki, hogy éppen mit olvassak, hanem többnyire van egy sorrend, aszerint, hogy melyik turné jön előbb, melyik később. Van, hogy annyira nem vagyok ráhangolódva egy könyvre, hogy egy időre félrerakom, és kezdem a következőt, de ritkán esik meg az ilyesmi.

Mi volt a legjobb dolog, ami a Blogturnénak köszönhetően megtörtént veled? És mi volt a legrosszabb?
A legjobb dolog mindenképpen az, hogy megismerhettem a BTk tagjait. Mindenféle álszerénység nélkül mondhatom, hogy mindannyian igazán kivételes emberek, saját egyéniségek, különlegesek, egyediek. Nagyon jó velük együtt "dolgozni".
A legrosszabb? Talán a folytonos időhiány miatti állandó aggódás, a stressz...De szerintem már ezen a téren is mindannyian nagyon sokat edződtünk! 

Mi volt a legkellemesebb élményed a turnék alatt?
A BTK karácsony megírása. Napokon át, zárt csoportban írtuk a posztokat, egyiket a másik után, rengeteg vicces sztorival, nevetéssel, vagy sokkal inkább őrült vihogással. :) Szerintem mindannyiunk számára örök emlék marad!



Mint kampányfőnök, melyik turné állt legközelebb a szívedhez?

Mindegyiket sajátomként, szinte az én produktumomként kezeltem, és nagyon nehezen is választok közülük. Ha nagyon muszáj, azt hiszem, A Hold legsötétebb oldalát mondanám. Nagyon szerettem ezt a könyvet, ráadásul a Kolibri Kiadóval is meglehetősen jó kapcsolatot ápolok, így aztán nagyon a szívemen viseltem a sorsát. Talán az egyik legjobb bannert sikerült legyártanom hozzá - mármint azok közül, amiket én csináltam, élveztem a holdraszállásról írt extrám minden sorát (régóta érdekelt már a téma) és a könyv az egyik nagy favoritom azóta is...Olvastátok már? Remélem!




Mennyi blogturnén vettél már részt?
Összesen 54 turnés könyvet olvastam, de csak 46 turnéban vettem részt, mint turnéállomás. 


A 100 turnés könyv írója közül ki az, aki a legnagyobb hatást tette rád, akinek a stílusa a leginkább tetszett?
Talán azért, mert még nagyon friss az élmény, de jelen pillanatban Marie-Aude Murailt mondanám - ha a 100 turnés könyvben ő már benne lenne, de ő csak a 101-dik lesz...
Így aztán Maggie Stiefvater nevét említeném A Skorpió vágtával... Amikor a Shivert olvastam még annak idején, meg voltam győződve róla, hogy ő egy művész lélek, aki nem is igazán a történettel, sokkal inkább azzal próbál sugallni felénk valamit, ahogyan ír, ahogy a szavakat formálja, zenébe önti, körénk varázsol egyfajta hangulatot. 
Aztán elolvastam a Lamentet és óriásit csalódtam... 
De jött A Skorpió Vágta! Minden korábbi lelkesedésem visszatért az írónővel kapcsolatban, minden korábbi felvetésem újra beigazolódott és megerősítést nyert. Csodálatosan ír - amikor tényleg csak ír, és nem akar írni...Nagyon szeretem az általa keltett hangulatot, a stílusát, a karaktereit.... remélem, visszatér még ez az írásmód más könyveiben is...


Melyik könyv tetszett a legjobban a 100 turnés regényből? Vagy melyik 3?
Nem tudom, ezt a kérdést igazából ki találta ki, de ennél gonoszabb kérdést el sem tudnék képzelni... Mert annyira nehéz kiválasztani hármat a sok-sok jó közül!!!!

A Flat-out-Love mindenképpen! Pont karácsony előtt olvastam, időszerűen, érzékenyen a mély és szívenütő dolgok iránt... A mai napig nagyon szeretem, és mindig Lupi jut eszembe róla, akivel együtt áradoztunk róla olvasás közben...:) Nietsche a barátod még? 

Aztán ott van a Hold legsötétebb oldala, ami az egyik legmegkapóbb könyv és legmegrázóbb számomra, amit olvastam a BTK során...

És nem tudok választani A Skorpió Vágta és az Éles helyzet között, mert mindegyiket imádtam! 

És ezzel még nem soroltam fel valamennyi kedvencemet....!!!

Ebből a 99 könyvből, amit olvastál, azok közül melyik karaktert gyűlölted a leginkább? (Még ha az értékelésed pozitív is. A tartalom és a karakter nem mindig függ össze.)
Azt hiszem az Elakadó lélegzet Carolját. Más nem rémlik...

A 99 turnés könyvből melyik szereplő hasonlít rád leginkább? És kinek a bőrébe bújnál legszívesebben?
Azt hiszem a Csak egy nap főhősnője, Allyson - de szerintem elmondhatjuk még ugyanezt magunkról néhányan :) 
S hogy kinek a bőrébe bújnék legszívesebben? Talán Americáéba a Párválasztó sorozatból, aki egy izgalmas kalandba csöppen, csodás és mesebeli új világba, majdhogynem egy tündérmesébe. Igen, azt szívesen kipróbálnám...

Volt olyan turné, aminél utólag megbántad, hogy jelentkeztél rá?
Igen, volt. Annyira megbántam, hogy aztán a végén nem is vettem részt benne, kiszálltam a turnéjából. Rossz választás volt, annak ellenére, hogy a fülszövege páratlan élményről árulkodott...megkaptam, csak nem úgy, ahogy én gondoltam :)

Ki az a bloggertársad, akit a legkevésbé ismersz? 
Hú, azt hiszem, többen is vannak, akikkel kevesebbet kommunikálok talán, mint mondjuk mással, így aztán nem is tudok róluk olyan sokat. Ezzel nincs gond, hiszen mások vagyunk, más könyveket olvasunk, még az életkorunk is nagyon különböző... 

Ki az a bloggertársad, akivel a legszívesebben találkoznál személyesen - azok közül, akikkel eddig még ez nem történt meg?
Sok emberrel találkoztam már személyesen, és a többiekre is mind kíváncsi vagyok! Mindenkire, kivétel nélkül!


+ 1. Ki volt a legszexibb karakter a 99 történetből?

Nos, ezt a kérdést kizárólag azért tettem be az általam választottak közé, mert kifejezetten nekem ajánlották kedves blogturnés társaim. 
Hogy miért, annak igen kiterjedt és emlékezetes története van, méghozzá olyan, amit átfűt a női hormonok tombolása és a könyvbéli férfikarakterek erőteljes szexuális kisugárzása - amit természetesen nem az írók, sokkal inkább az Olvasók fantáziája gerjeszt! És hogy a BTK tagjainak - mint Olvasóknak - mekkora a fantáziája - arról ódákat tudnék mesélni! 18-as karikával....
S hogy mindez hogyan derült ki? Talán már az elejétől, az első perctől fogva nyilvánvaló volt, de az adventi BTK-s sztori megírása közben már biztos voltam benne: ha sok nőt összeengedünk néhány markáns férfi karakterrel, ott bizony elszabadul a pokol...vagy inkább az orgia?



Akkor legalábbis mindenképpen, ha a sok nő a BTK tagjai közül kerül ki...

S ha köztük csupán egyetlen józan gondolkodású, feladat-orientált és felelősségteljes személy akad, akkor neki bizony néha féken kell tartani a tomboló vágyakat! 

Na, ez volnék én! Természetesen! :)

Mivel azonban ez a néhány kedves nőszemély ezt a kérdést kifejezetten nekem ajánlotta -  nem kevés pimaszsággal - így aztán tessék, a válaszom:

- számomra igazán szexi karakter, vagyis az a fajta, akiből sütött az erotika, talán egyetlen volt, méghozzá Daemon Black. Izzott körülötte a levegő, a pimaszsága visszavágást kívánt, ő tipikusan az a figura, akit mindenki meg akar leckéztetni. Bárhogyan....Mindegy hogyan.


- de ha a karakter minden tulajdonságát összerakva kellene kedvenc férfikaraktert választani, akkor én elsőként Sean-t választanám a Skorpió vágtából. Nagyon motiváló a visszahúzódó, szótlan, mégis tiszteletet parancsoló személyisége,  nemcsak csodálatot és tiszteletet vált ki, de a vágyat is arra, hogy kifürkéssze az ember minden titkát és megvigasztalja minden bánatát. Nem érzelmes és romantikus típus, mint Sam a Shiverből, de nagyon is érző és gyengéd. Ő igazi férfi: erős, vad, szenvedélyes, de nagyon is gyakorlatias és nyugodt természet. Szóval így aztán maradjunk Sean-nál. 

De ide sorolhatnám Arcturust, az Éjurat és Dmitrijt is....


Nyereményjáték!!!

a Rafflecopter giveaway


És a Blogturné Klub többi tagja...

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Template by:
Free Blog Templates