2011. május 15., vasárnap

Andrea Cremer: Nightshade - Az őrzők

Fülszöveg: Calla Tor, a félig ember, félig farkas tizenéves lány egy hozzá hasonló fiatalokból álló falka vezetője. Napközben iskolába járnak, mint bárki más, ám néha farkas alakot öltenek, hogy teljesítsék feladatukat, a hegyen lévő szent helyek védelmét a betolakodóktól. Calla vőlegényét szülei már születésekor kijelölték, egy másik falka alfahímének személyében, és hamarosan sor kerül az esküvőre. A fiatal pár együtt fogja irányítani az új falkát. Egy napon a lány megment egy kirándulót járőrözés közben, és szoros kapcsolat szövődik köztük. Új barátja révén Calla akaratlanul is szembefordul eddigi világával, a szigorú szabályok által kormányzott farkasközösséggel. Kedveli rámenős vőlegényét és büszke rá, ám a titokzatos új fiú is vonzza. Egyre többször találkoznak, kutatásba kezdenek, és kiderítik, mennyi mindent titkoltak el a farkasok elől saját uraik a küldetésükkel kapcsolatban. Calla rájön, hogy eddig biztonságosnak hitt világában minden másképp van, mint hitte. Ráadásul egyre közeleg esküvőjének időpontja, és választania kell a két fiú közül.



Cselekmény: A Fülszöveg tökéletesen elmond mindent a könyvről, amit tudni érdemes. 
Egy alakváltókról szóló könyvvel van dolgunk ismét, de találkozhatunk más lényekkel is, a vége felé meglehetősen ijesztőkkel is. Nekem nagyon tetszett ez a világ, és az, hogy mennyire fokozatosan, szépen mutatja be az írónő. Nem leírásszerűen, ömlesztve, hirtelen nekünk zúdítva, hanem a sorok között megbújva, észrevétlenül, annyira, hogy teljesen természetesre vesszük, hogy ilyen létezik. Ez nekem nagyon tetszik!

Szeretem a falkákat, vonzó az összetartozásuk és a hűségük. A világuknak ez a pozitív oldala. A főhősünk Calla, alfa, és tökéletesen elégedett az életével: van egy falkája, akik szeretik őt, egy kiszemelt párja, aki jóképű, omlanak érte a nők, és Calla is vonzódik hozzá, sőt kedveli. Engedelmeskedik feljebbvalóinak, a Vigyázóknak és harcol ellenségeikkel, a Keresőkkel. Ebből áll az élete és ez elégedettséggel tölti el. Ám ekkor megjelenik Shay (igazából rögtön az elején elénk tobban, belecsöppenünk a bonyodalmak közepébe) és ráébreszti, hogy  ez nem egy tökéletes világ. 

Nagyszerű társadalomkritika: szó van az elnyomásról, a történések eltussolásáról tiltott könyvek, megmásított történelem által, érint komoly problémákat, mint a szexuális zaklatás vagy a melegek elfogadásának kérdése.

És persze ott van a szerelmi háromszög: kit válasszon Calla? Rent, a kiszemelt társat, aki tökéletes biztonságot nyújtana számára, aki védelmező, óvó társ lenne - és vele együtt válassza a belenyugvást, az eddigi életét. VAgy válassza Shayt, aki felborította Calla teljes világát, aki mellett nem tudni milyen élete lenne (lenne-e egyáltalán)  akiről igazából azt sem tudja kicsoda? Nehéz kérdés, és most teljesen megértettem a lányt, mert nagyon nehéz helyzetben van. Mindkét fiú annyira szimpatikus, annyira nehéz közülük választani, hogy én talán nem is tudnék...
Biztos vagyok benne, hogy a könyvet olvasók között is két párt lesz: egy Ren és egy Shay klub (akár Edward és Jacob esetében).

Egyébként nagyon sok a titok a könyvben. Nem tudjuk ki is Shay és milyen szerepet tölt be ebben a világban. Nem tudjuk, ki mond igazat, hogy kik is valójában a Keresők és a Vigyázók. És nem árulok el titkot, ha azt mondom, hogy még a könyv végén is teljes homály marad mindez, tehát nagyon kell a folytatás!!! 

Karakterek: Sok helyen olvastam, hogy Calla milyen hideg, mennyire nincsenek érzései. Szerintem ez nem igaz. Nagyon is vannak érzései, de világ életében arra nevelték, hogy ő legyen az erős, példamutató alfa, az érzéseit rejtse el és teljesítse a kötelességét. És ő ezt teszi. Ezt próbálja tenni. De a felszín alatt igen is sok érzés kavarog benne. Sokszor megláthatjuk. Nekem ez akkor vált először világossá, amikor Calla öccse megkérdezte a lányt, hogy ő már tényleg senkit nem képes szeretni? Nagyon együtt éreztem Callávál, sajnáltam és megértettem őt. Nekem nagyon is szimpatikus, csak meg kell érteni őt.
A két fiúról már szóltam. Csak szeretni lehet őket, akkor is, ha Ren néha túl nagyképű és nyomulós, tudjuk, hogy a felszín alatt nagyon is gyötrik a kétségek és nagyon is tud érezni. Shay pedig az őszinteségével fog meg és a nyíltságával. Nehéz a választás.

De a többi szereplő is nagyon sok érzelmet vált ki: a falkatagok szerethetők, a Vigyázók többsége iránt undort és dühöt éreztem. Szépen kiformált karakterek, és van egy olyan érzésem, hogy még jobban is megismerjük majd őket.

Borító: Ismét bajban vagyok ezzel a borítóval. Szép, szép, de mégsem jó. Calla nem nézhet így ki. Nagyon zavar engem rajta az a sok festék, hiszen ő soha, de soha nem festi magát. Nekem ismét csak jobban tetszenek a külföldi borítók, illetve azok egy része:

Ez pedig ugyanazért nem tetszik, amiért a magyar sem

Nekem ez az abszolút kedvencem





A könyv folytatása a Wolfsbane címet kapta és 2011 júliusában jelenik meg Amerikában. (Lesz harmadik rész is természetesen, az majd valamikor 2012-ben).
Íme a Wolfsbane rövid tartalma és borítói:
A Wolfsbane (A keresők) ott kezdődik, ahol a Nightshade véget ért. Calla Tor esküdt ellenségei, a Keresők barlangjában ébred, és biztos benne, hogy napjai meg vannak számlálva. Ám a Keresők egy ajánlatot tesznek neki: el kell pusztítania a régi mestereit.
Callának nehéz döntéseket kell meghoznia. El kell döntenie, kinek az oldalán harcol és kérdés, kibírja-e az igaz szerelem mindezt. 
A Wolfsbane-ben több új karakter is feltűnik, akik igazán szórakoztató és vicces karakterek lesznek, Calla több döntést is hoz majd, néha jót, néha rosszat, aminek viselnie kell a következményeit. Hogy hogyan alakul kapcsolata Shay-jel és Rennel, kérdés... Majd megláltjuk akönyvből - remélhetőleg mielőbb!









0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Template by:
Free Blog Templates