2012. június 12., kedd

Ez most minden vágyam...

Mathias Malzieu: A szív mechanikája


Kiadó: EURÓPA KÖNYVKIADÓ KFT. 
Oldalak száma: 166
Borító: FLEXI
Súly: 230 gr
ISBN: 9789630793889
Kiadás éve: 2012
Fordító: Vaszócsik Crista


Fülszöveg:

Úgy szeretjük egymást, mint két megelevenedett gyufa. Nem beszélünk, lángra gyúlunk!

1874-ben, minden idők leghidegebb napján, mikor a paranormális kutyahidegben a szökőkutak is jégcsokorrá dermednek, Edinburghban Madeleine, a bába, gyógyító csodadoktor, a számkivetettek istápolója egy megesett rosszlány gyermekét segíti világra. A veszett hidegben az újszülött szíve megfagy, Madeleine pedig hirtelen ihlettel egy óraszerkezetet ültet be helyette. 
A kis Jack selejt portéka, ráadásul különösen kényes is: hogy életben maradhasson, meg kell tanítani, hogyan bánjon a szívével, az ön- és közveszélyes, hegyes mutatókkal, de legfőképpen arra, hogy a szerelem végzetes lehet a számára. Ám az óramű-szívnek sem lehet parancsolni, Jack a leheletfinom Acacia táncosnő rabja lesz, fél Európán át követi, mint az árnyék, megvív érte száz veszéllyel, versenyt fut a könyörtelen idővel, amely belülről emészti…

Mathias Malzieu francia rockénekes romantikus, fanyar meséjét egyszerű nyelven, bizarr ötletekkel megbolondítva, mintegy fapofával meséli el nekünk – szinte rajzfilm, képregény, ám mégis irodalom.

Saját megjegyzés:

Biztos vagyok benne, hogy a legtöbben nem is tudják, hogy létezik ez a könyv. Mégcsak nem is hallottak róla. 
Én ugyanígy voltam.
Aztán egyszer csak, a neten barangolva egészen véletlenül megláttam a borítóját. És ha már megláttam, muszáj volt megnéznem, hogy ugyan mi ez. Mert annyira egyedi, annyira különleges és jó hangulatú - a Párizsi mumusra emlékeztetnek ezek az alakok a fura ruhájukban és a francia fejecskéjükkel :), és azt a mesét imádom, mert annyira különleges hangulatot áraszt, annyira ....francia, annyira édes! 
Aztán elolvastam róla mindent, amit csak találtam, mert húzott magához, azt akarta, hogy fogjam, tapogassam meg, lapozzak bele...a varázslat hatása alatt rögtön el is rohantam a könyvesboltba...egybe...még egybe... és az utolsóba...Dehát! Egy 30.000-es kisvárosban nem lehet ilyesmit megtalálni! :( 
Úgyhogy most ott tartok, hogy a szívem erősen ketyeg, hacsak ránézek a borítójára, csakúgy, mint a mechanikus óra a fiú szíve helyett ... Valamiért nagyon akarom ezt a könyvet.
Valahol azt olvastam róla, hogy Dickens realizmusát vegyíti Wilde tündérmeséivel! Ó, ennél jobb párosítás nem is lehetne! Egész biztosan érzem, hogy ez egy nagyon különleges könyv, nagyon bizarr és fura, eltér minden más regénytől...és valamiért, nagyon erősen érzem, hogy ez a könyv kell nekem, mert ez az én regényem lesz!



Könyvborítók



Íme, ízelítő a könyv hangulatából...




És a francia rockénekes, aki immár negyedik regényét jeleníti meg: Mathias Malzieu



2 megjegyzés:

Szilvamag írta...

Ezt a könyvet én is kinéztem már magamnak, csak az a baj vele, hogy annyira rövidke és olyan drága.

Roni olvas írta...

igen, bizony az...én is sokallom, bár nem fogtam még ugye kézben, nem tudom megállapítani, hogy megéri-e az árát....ha minőségi és szép, akkkor talán...

Megjegyzés küldése

Template by:
Free Blog Templates