2012. szeptember 14., péntek

Önként vállalt borzongás - avagy a nyuszi is oroszlán akar lenni

Köztudomású, sőt önként vállalt jellemhibám, hogy meglehetősen gyáva vagyok. Vagy inkább ijedős. Félős...Hogy miért váltam kukackává azt nem tudom. Mert hiszen ez nem születési rendellenesség nálam, abban biztos vagyok. 
Régen vigyorogva néztem végig az Alien filmeket a bátyámmal és egy percnyi álmatlanságot sem okozott. Ma már két kötéllel sem tudnának rávenni arra, hogy végignézzek egy horrorfilmet, sőt! Azt hiszem sikoltozva, magamból kikelve tépném darabokra ezeket a köteleket, ha muszáj, de le nem ülnék a tévé elé! 

Amikor utoljára sikerült rávennie valakinek arra, hogy ilyesmit nézzek, sírva könyörögtem, hogy ne menjen ki nélkülem a mosdóba, hadd kísérjem el, és ha lehet, bemennék vele a fülkébe is, mert én egyedül nem maradok..neeem...azt nem lehet... azt hitte az illető, hülyéskedek, de én komolyan gondoltam. és mentem is! :)

Azóta nem nézek horrort... még a light-osabb fajtát sem. Mivel azonban muszáj nekem is kiélnem valahol a rettegés iránti vágyaimat és feldolgozni a saját félelmeimet, könyvekkel borzongatom magam. És érdekes: minél kísértetiesebb és vérfagyasztóbb az a könyv, annál jobb! Abból bármi jöhet, azzal megbirkózom, attól nem menekülök mástól várva segítséget, azt legyőzöm. Azzal szemben bátor oroszlán vagyok, aki bármire képes! 

Bizony, úgy tűnik, idén ősszel igazán nagyon bátor oroszlánnak kell lennem, mert a Geopen Kiadó októberben és novemberben két olyan fantasztikusan hátborzongató könyvvel rukkol elő, hogy valóban lesz miért rettegnünk és rémüldöznünk...

Elsőként, október 25-én jelenik meg a Svédországban óriási sikert aratott ifjúsági trilógia első része, a Kör.

Mats Strandberg - Sara Bergman: a Kör

Terjedelem:600 oldal
Kiadó:Geopen 
Eredeti cím:CIRKELN 
Fordító:Péteri Vanda 
Kötés:keménytábla, védőborító 
ISBN:9789639973701 
Várható megjelenés: október 25.

Fülszöveg:
Engelsfors. Egy apró csodás kis város Svédországban, ahol 6 lány épp csak elkezdte a középiskolát. Semmi közös nincs bennük - kivéve hogy mindegyikőjükben ősi ördögi erő lakozik.
Az őszi szemeszter csak elkezdődött, amikor egy halott diákot találtak a suli egyik wc-kabinjában. Mindenki öngyilkosságra tippel. Mindenki, leszámítva a hat lányt, akik tudják az igazságot. Egy éjjel, amikor a hold kísértetiesen vörösen borítja be az eget, a lányok találkoznak a parkban. Nem tudják hogyan és miért mentek oda, csak azt tudják, hogy szükségük van egymásra a túléléshez.
Azt mondják boszorkák. Egy ősi prófécia állítja, hogy ők a kiválasztottak. Ettől a naptól kezdve a gimiben már élet vagy halál a tét. És a lányoknak még sok mindent meg kell tanulniuk saját erejükről is. Az idő csak fogy. Valami vadászik rájuk, és ha nem ők találják meg előbb és pusztítják el azt, akkor ők halnak meg…

Saját megjegyzés:
Be kell vallanom, hogy amikor legelőször olvastam erről a könyvről, elég volt annyit meghallanom, hogy Kör és boszorkányok, és rögtön a The Secret Circle sorozat jutott eszembe, ami a TVD mellett a másik ígéretes sorozata volt tavaly a CW-nek...de  nem érte el a megfelelő nézettséget és ezért nem érhette meg a második évadot...
Nos, én szerettem, annak ellenére, hogy korántsem érte el azt a hatást és színvonalat, amit a beharangozó után vártam...
Szóval első pillantásra azt gondoltam: ez a könyv valami hasonló lehet...Talán kicsit jobb, kicsit rejtélyesebb, kicsit izgalmasabb, olyasmi, amit először vártam...
Aztán megnéztem a könyv trailerét és leesett az állam...ez egy kísértetiesen, hideglelősen, vérfagyasztóan hátborzongató könyv lesz, amit filmen soha, de soha végig nem mernék nézni, szóval ez kell nekem! Ez lesz az, ami feltámasztja bennem a szunnyadó oroszlánt! Ide vele!!!
Aztán úgy alakult, hogy beleolvashattam a készülő könyv első néhány fejezetébe és most már toporogva, fel-alá sétálva várom, hogy olvashassam, hogy hagyjam magam ijesztgetni és borzongatni, hogy retteghessek az olvasása közben! Mert hogy a rettegés garantált!!!
Hogy mit ígér a könyv? A svédekre jellemző szabadszellemű fogalmazásmódot, valamennyi tinit érintő problémát, gótikus hangulatot, izgalmat, halált, barátságot, szerelmet és megannyi varázslatot.


Az elkészült magyar trailerről csak annyit: a könyvtrailerek versenyén a szakmai zsűri ennek a trailernek ítélte a második díjat! Azt hiszem, nem véletlenül! Ki ne akarná ezek után elolvasni???
Érdekességként addig, amíg a megjelenésre várunk:
A Körnek van Facebook oldala és külön blogja is, ahol számtalan plusz információt megtudhatunk a regényről! Ráadásul, ha a Facebook oldal rajongóinak száma eléri az 1000 főt, letölthetővé válik a könyv első 140 oldala! Rajta hát, like-ra fel!!!



Kendare Blake: A rémálmok lánya

Terjedelem:288 oldal 
Kiadó: Geopen  
Eredeti cím: Girl of Nightmares 
Fordító: Bíró Júlia 
Kötés: keménytábla, védőborító 
ISBN: 9789639973800 
Méret:135 x 208 mm
Várható megjelenés: november 20.
Fülszöveg: 
Hónapok teltek el, amióta a vérbe öltözött lány, Anna Korlova becsapta maga mögött a Pokol kapuját, de Cas Lowood, a híres kísértetvadász nem tudja kiheverni elvesztését.  
Hiába mondják a barátai, hogy Anna miatta szállt alá, ő csak élőhalottként tengődik. A fiú tudja, hogy sosem talál rá a szerelemre egy élő lány oldalán, senki sem hasonlítható az ő halott Annájához. És csak őt látja mindenütt, vele alszik el és vele riad fel rémálmaiból. De valami nagyon nincs rendjén... Ezek nem képzelgések. Valahányszor megjelenik, látszik Annán, hogy a legválogatottabb kínzásokat kell kiállnia. Persze meg kell bűnhődnie tetteiért, de Cas úgy érzi, most rajta a sor, hogy viszonozza a lánynak, amit érte tett...

Saját megjegyzés:
Soha nem volt kérdéses, hogy a Vérbe öltözött Anna után a második kötetet is elolvasom. Annyi, de annyi elképesztő elméletet alkottam arról, hogy ki, mit, miért és hogyan, hogy muszáj megtudnom, vajon talált-e valamelyik, vagy ismét a vakmerő és csapongó olvasói képzeletem szárnyalt csak velem.... 
Akárhogy is, ezt a könyvet muszáj lesz elolvasnom. Muszáj újra hallanom Cas laza egyszerűséggel odavetett sorait, muszáj átélnem újra a könyv sajátosan ködös hangulatát, a csavaros történetét és elképzeléseit.
Ráadásul innen-onnan is olyan kósza hírek keltek szárnyra, hogy a Rémálmok lányával Kendare Blake felülmúlta önmagát, és bizony jobbra sikeredett ez a második kötet, mint az első!  Nos tehát: muszáj lesz így azoknak is kézbe venni a könyvet, akik nem voltak maradéktalanul elégedettek az elsővel!



És még valami, amit mindkét könyv esetében meg kell, hogy említsek - csak mert szívügyem a minőségi könyvkiadás...
Ugye ismeritek a Geopen könyveit? Vettétek már kezetekbe a Vérbe öltözött Annát? Ha nem, érdemes pótolni! Végigsimogatni a borító offszett nyomdával nyomott részein, belelapozni a jó minőségű oldalak közé, megcsodálni a vérvörössel szedett betűket! Valóban csodálatosan szép és igényes kiadás!

És egészen bizonyos vagyok benne, hogy sem a Kör, sem a Rémálmok lánya nem marad majd el minőségben az Anna mögött, ugyanolyan tökéletes és gyönyörű kiadású könyvek kerülnek majd a polcokra, mint az volt... Így aztán nemcsak a tartalom, hanem a külcsín miatt is muszáj lesz a polcunkon tudni őket! 



9 megjegyzés:

Annie írta...

A Kör trailerétől komolyan kirázott a hideg... brrr... de nagyon-nagyon felkeltette az érdeklődésemet! :)Köszi, hogy megmutattad! :) Ez a könyv, kell nekem! Ahogy A rémálmok lánya is.
A Vérbe öltözött Anna nagyszerű kiadás, amikor megkaptam, elvoltam ájulva a minőségétől. A borító egyszerűen fantasztikus; a kép, a színek, minden.

Roni olvas írta...

Örülök, hogy tetszett Neked is! Gondolhatod, hogy én mennyire borzongtam a trailert látva! :-D Nagyon jól sikerült!
És igen, a Vérbe öltözött Anna csodálatos! És - mint már mondtam - meggyőződésem,hogy ez a két könyv is hozza majd annak a színvonalát! A borítójukról már most elmondhatjuk: gyönyörűek!

MFKata írta...

Már láttam a Kört, de az elmúlt időben nem foglalkoztam friss megjelenéssel... de újabb került a listára. Lehet úgy kéne házat néznem, hogy legyen benne egy saját könyvtárnak hely? ;-P

Amúgy a horrorfilmekkel én is így vagyok. Már nem bírom úgy, mint régen...

Roni olvas írta...

Szerintem célszerű lenne! :D Vagy legalábbis egy plafonig érő, hatalmas könyvespolc! (álmaim netovábbja...)

Lehet, hogy a rettegés együtt jár a korral??? :DDDD

Anaria Matthews írta...

a Geopen egy gyöngyszem a kiadók óceánjában. Imádom őket :)

MFKata írta...

Szerintem az anyasággal jár együtt :-P Legalábbis én azt vettem észre, hogy azóta látom "érzékenyebben" a dolgokat :-)
Stephen King Ragyogás című könyvében egy 5 éves kisfiú van... Szted?

Roni olvas írta...

Anaria: Teljesen egyetértek
Kata: Olvasás közben én nem félek úgy...az más...ezt mivel magyarázod? Én azt hiszem, egyszerűen csak arról van szó, hogy a kép megjelenítő ereje azért más, valóságosabbnak tűnik, ezáltal ijesztőbbnek...
Nálam az anyasággal nem függ össze..az említett ominózus eset még azelőtt történt...:)

Anaria Matthews írta...

Az olvasás azért jó mert csak olyan ijesztőre képzeljük el az adott tartalmat, amit még el tudunk viselni. Pl sok kisgyerek szereti a Harry Pottert filmben mégsem ajánlatos megnézni nekik mert egészen biztosan másképp képzelik ahogy voldemort mógus tarkójában van...én se így képzeltem :D

Roni olvas írta...

Igaz! Nálam pontosan ugyanez a helyzet! :) A fantáziám határtalan, de csak addig nyúlik, ameddig én akarom...A képi megjelenése pedig nem kérdezi, hogy én mit akarok/bírok látni, és mit nem :D

Megjegyzés küldése

Template by:
Free Blog Templates