2014. szeptember 16., kedd

Vallatnak...azaz Kérdőív molyoknak

Néhány nappal ezelőtt - vagy volt az már néhány hete is - kaptam egy megtisztelő felkérést Greylupustól, aki szerette volna, ha válaszolok a kérdéseire, mely a könyvmolyok szokásait taglalja. 
Most sikerült időt szakítanom rá:

1. Szoktál nassolni olvasás közben?
Mostanában többnyire gyümölcsöt eszem csak este, almát vagy körtét, esetleg magvakat. Nagy gyümölcsrajongó vagyok... 
Be kell, hogy valljam azonban, emellett hatalmas ropi-mániás is vagyok, és abból is csak azt a régi fajta, hagyományos sós pálcikát szeretem. Na, arról képtelen vagyok lemondani, azt egy héten egyszer biztosan eszem! Ezerszer inkább egy kis zacskó ropi, mint bármikor egy kocka csoki... A csokit ugyanis nem nagyon szeretem...

2. Mit szeretsz iszogatni olvasás közben?
Hétköznap legfőképpen vizet vagy teát citrommal. A péntek este azonban hagyományosan már az én esti nyugis napom, így a fürdőkádba fekve kapok egy pohár fehér bort - meg persze a csomag sós pálcikám :)

3. Szoktál írogatni a könyvekbe, vagy kivagy magától a gondolattól is, hogy firkálj beléjük?
Nem szoktam írni könyvbe. Macximum annak, akinek ajándékba adom - de akkor is csak akkor, ha tudom, hogy az illető szereti, ha az ajándékkönyveit megjelölik. Nagyon vigyázok a könyveimre.

4. Hogyan jelölöd, hogy hol tartasz egy könyvben?
Valamit odateszek. Ami éppen a kezem ügyébe akad: papírzsepi, hajcsat, ceruza, papírlap - bármi. Van egy csomó könyvjelzőm, de azok mindig a fiók mélyén lapulnak.

5. Mindig el kell jutnod egy fejezet végéig, vagy le tudod tenni a könyvet bárhol.
Ha szükséges, leteszem bárhol - gyerekeim vannak, így aztán minden percben ugrásra kész vagyok:) Ám ha lehet, jobban szeretek eljutni a fejezet végére, igen.

6. Olyan ember vagy, aki elhajítja a könyvet a szoba másik sarkába, ha nagyon idegesítő regényt olvas?
Egyáltalán nem. Nagyon türelmes és toleráns ember vagyok, elég nehéz kihozni a sodromból. Egy könyvnek is. Ha megtörténik, ott már baj van.

7. Ha szembejön veled egy ismeretlen szó, azonnal rákeresel?
Igen, azt hiszem.

8. Mit olvasol most?
Alexandra Brackentől a The darkest Minds-t (Sötét elmék). Nagyon-nagyon jó!

9. Milyen könyvet vettél legutóbb?
Hát, erre félve válaszolok... Egész nyáron nem vettem magamnak egyetlen könyvet sem, így aztán most nagyon kirúgtam a hámból. Több könyvet is vásároltam, köztük Rick Yancey-tól Az ötödik hullámot és Lauren Olivertől a Panicot előrendeltem, ami szeptember végén jelenik meg.

10. Van kedvenc helyed vagy időpontod az olvasáshoz?
Mivel a nappalaim foglaltak, leköti a munka és a család, csak késő este tudok olvasni. Kedvenc hely: fürdőkád és ágy. :)
Régi vágyam ez a tálca. Ha valaki lát valahol, azonnal szóljon!



11. A sorozatokat vagy az egyrészes könyveket szereted jobban?
Igazából mindegy. Bár ha már sorozat, az a legjobb, ha a következő rész máris ott lapul az első kötet mellett.

12. Van olyan könyv, amit mindig előrehozol, és szeretettel ajánlasz mindenkinek?
Hogyne lenne! Az összes kolleganőmnek és családtagomnak én adom a könyveket a kezükbe - attól függően, hogy mit szeretnek, mit szeretnének - és én mit szeretek.

13. Hogy rendszerezed a könyveidet?
Mindenekelőtt nagyság szerint. Halálom, amikor úgy vannak a polcra egymás mellé téve a könyvek, hogy egyik nagyobb, a mellett lévő kicsi, aztán megint nagy. Nálam a legnagyobbtól a legkisebbik vannak feltéve a könyvek. A sorozatok természetesen egymás mellett, valahogy úgy, hogy jól mutassanak.

Köszönöm a lehetőséget a válaszadásra!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Template by:
Free Blog Templates