2012. április 11., szerda

Játsszunk kérdezz-felelek játékot!

1. Miért fontos neked az olvasás?

A könyv lehetőség és szabadság számomra. Minden alkalommal valaki más leszek, belebújok a karakterek bőrébe. Lehetek az, aki sosem lennék, lehetek az, aki lenni szeretnék, lehetek az, ami már sosem lehetek és lehetek az, akivé félek válni :-)

2. Mitől más az a világ, amelyben olvasás közben vagy, és a valóság? (állíts össze 5 könyvet ehhez a kérdéshez) 

Hát, számomra ez a legkönnyebb és legnehezebb  kérdés.
Legkönnyebb, mert egyszóval is tudok válaszolni: mindenben!
Legnehezebb, mert ezt ki kell fejtenem könyvenként. Hát, jó!
Vegyünk öt könyvet!

1. Erin Morgenstern: Éjszakai cirkusz - azért más, mert ez a titkok és varázslatok világa. Itt minden lehetséges. Semmi sem az, aminek látszik. Minden annyira varázslatos, itt bármire képes vagy, bármilyen csodát láthatsz és megtapasztalhatsz. A valóságba természetesen nincsenek ilyen csodák - például nem ugrálhatunk a felhőkön (milyen jó lenne!), nem repül ténylegesen a magasba a körhinta és még sorolhatnám.

2. Neil Gaiman: A temető könyve - mert itt mindenféle lénnyel találkozhatunk, mindennel, ami a halál utáni életben "létezik". Annyira kíváncsi az ember, mi van a halál után - itt kaphatunk belőle egy kis ízelítőt - Gaiman módra. A valóságban erre sosem kerülhet sor.

3. Kerstin Gier: Időtlen szerelem sorozat - mert ez a lehetőségek tárháza. Mennyit gondolkodtunk már azon, hogy milyen jó lenne visszemenni az időben, megtapasztalni más korok világát - itt lehet. Bárhová, bármikor mehetünk, találkozhatunk régen halott emberekkel, hírességekkel, kipróbálhatunk rég elfeledett dolgokat - ki az, aki nem szeretné? Az idő itt végtelen....

4. Ally Condie: Matched - a szabályozottsága miatt más . Persze ez egy disztópia, de mégis, ez a legnagyobb eltérés. Annyira rendszerezett és szabályozott és steril benne minden - na ez a mostani zűrzavaros világról egyáltalán nem mondható el. Azt hiszem, nem kell tovább magyaráznom.

5. Polly Shulman: Rajongás - mert annyira könnyed, annyira elérhetetlen már számomra - mivel az idő kerekét nem lehet ugye visszafordítani, de ez a könyv mégis megteszi! Visszarepít tinikoromra, újra szerelmes kislány leszek, újra izgulok minden egyes elejtett megjegyzés hallatán és órákig elemezgetem őket a barátnőimmel. Aztán végzek a könyvvel és visszaesek a mai felnőtt világ igaziságába :-)



3. Mi az, ami nagyon különleges a kedvenceidben? (5 könyv) 

Maggie Stiefvater: Shiver - a stílusa. Tele van gyönyörű metaforákkal, hasonlatokkal és leírásokkal, ami különleges hangulatot ad az egész könyvnek. Nem tudom másként leírni, mint ahogy már többször is megtettem: olyan, mintha egy tündér szétszórta volna a csillogó, szikrázó tündérporát és azon át látnád a történetet - varázslatos, varázsos.

Vámos Miklós: Apák könyve - a nyelvezete. A török időktől napjainkig több kort ölel át, és az író olyan bravúrosan alkalmazkodik a nyelv tekintetében is a kor változásaihoz, hogy muszáj fejet hajtani előtte. Ilyenkor válik igazán értékelhetővé az a sokszor említett frázis, hogy milyen csodálatos is valóban a magyar nyelv!

Kveta Legátová: Szégyenlős szerelem - az ártatlansága. A legszelídebb, legszebb, legártatlanabb könyv, amit valaha olvastam arról, hogy miként szeret egymásba két ember. Kár, hogy a címe kissé suta...

Robert Merle: Két nap az élet - a fájdalmassága, az igazsága. Nagyon szeretem Merle könyveit - kivéve a történelmi regényeket - azok valamiért nem kötik le a figyelmemet (annak ellenére, hogy a történelmet szeretem) Nehéz kiemelni közülük egyet, ami a kedvenc, de ez abszolút az... Annyira fájdalmas és megindító -  muszáj mindig megkönnyeznem.

Suzanne Collins: Az éhezők viadala - a karakterek, a megfestett világ miatt - remélem, sosem jön el! Olyan sokmindent kiemelhetnék ebből a könyvből, ami maga látszólag nagyon durva, és éppen ezért elolvasni sem akartam sokáig - és lám, mégis a kedvencem lett! Szeretem a történetet (bár igen, nagyon kemény), szeretem a karakterek felvonultatását, szeretem a burkolt romantikáját, szeretem az izgalmait....

4. Őszinte vélemény az e-book-ról! 

Előre leszögezem: nálam az e-book nem azért e-book, mert elektronikus formában van és úgy olvasod... Az e-book ugyan ezt jelenti, de jelenti azt is, hogy azért jött létre, hogy az arra teremtett és tervezett eszközzel olvassuk. Tehát: nem laptopon! 
Én nem olvastam sosem és nem is olvasnék sosem számítógépen - főként azért, mert borzasztóan káros! Teljesen tönkreteszi a szemet! 
De! Olvasom és olvasni is fogok e-bookot. Az arra kijelölt eszközzel: vagyis e-book olvasóval. És szeretem! Sőt! Életem legeslegjobb beruházása volt - annak ellenére, hogy imádom a szép és minőségi könyveket, de így tudok válogatni! Bővebben itt:
http://www.roni-olvas.blogspot.com/2011/07/az-olvasas-7-hete-2-het.html

5. Szoktad másoknak ajánlani az olvasott könyveid? Melyiket? Ha a tiéd, kölcsön is adod? 

Persze. Minden barátnőm és a család  - olvasó - tagjai is azokat a könyveket olvassák, amit : 
1. én ajánlok
2. én adok kölcsön :-) 
Hogy melyiket? Mindegyiket! :-D

6. Amikor egy könyvről olvasol véleményt, mi az amiről szerinted fontos, hogy írjanak? Vagy amiről neked fontos, hogy írj. (borító, szereplők, érzelmek, spoiler, idézetek, vagy valami más) 

Érzelmek, szereplők, hangulat, összhatás 

7. Valami régi, valami új, és valami kék! (igen molyos kihívásból van az ötlet, tehát 3 könyv ami erről eszedbe jut) 

Valami kék: Shiver
Valami régi: Fekete István: Zsellérek (régi a történet, a kor, amiben játszódik és a könyv is...)
Valami új: Dobozváros - éppen ma kaptam :-) és a könyv maga is új (mármint kiadás szerint)

8. Szoktál olvasás közben nevetni, kuncogni, esetleg gurulsz a nevetéstől? Ha igen, melyik 3 könyv volt az? 

Persze! 
Ally Carter Cammie sorozatán például mindig! -
KMM- Dreamfever - ezt nemrég olvastam azért emlékszem rá, de gurultam a nevetéstől Barrons és V'lane szócsatáinál
Kerstin Gier: Zafírkék - Gwen első italozásának leírásakor például fetrengtem :-DDD

9. 5 szereplőt kérek, akit szívesen megrugdostál volna! És miért? 

Hannah-t a Tizenhárom okom volt -ban hogy térjen már észre és nézzen körül: mennyire apró-cseprő dolgok miatt menekül,miközben a világnak mennyi milliója él kínnal-keservvel és az övének sokkal nagyobb problémával
Nora-t a Crescendoban - annyira buta libaként viselkedett!
Calla-t  A keresőkben - néha annyira bután viselkedett, annyira ellentmondásosan, hogy meg kellett volna rázni egy kicsit.
Grace szüleit a Lingerben és a Foreverben, hogy térjenek már magukhoz és nem mindig csak saját magukkal foglalkozzanak és legyenek már felelősségteljesebbek. Ugyanezt megtettem volna Sam anyjával is.
A gyerekek szüleit az Üvegpalotában - ugyanezért! Csak még jobban....

10. Horror, romantika, krimi, fantasy, sci-fi? Esetleg mind? 

Mind - nem számít a bekategorizálás, sem a műfaj! Egy könyv legyen érdekes, magával ragadó, magába szippantó - attól válik jóvá.

11. 3 olyan könyvről kérek bejegyzést/értékelést, aminek szerinted szép a borítója, és van valami köze is a történethez. 

Mivel értékelést kell írnom, így csak azt linkelhetem, amit már olvastam - hozzáteszem, ezek korántsem azok a könyvek, melyeknek a legszebb a borítója!
http://www.roni-olvas.blogspot.com/2011/04/daniel-glattauer-hetedik-hullam.html 
http://moly.hu/ertekelesek/833788
http://moly.hu/konyvek/brenna-yovanoff-az-elcserelt

12. Idegennyelvű: elolvasod magyarul is, ha kiadják? Ha igen, miért? 

nem olvasok nagyon idegen nyelven, bár tervben van. De elolvasnám magyarul is - a fordítás és az önellenőrzés miatt.

13. 1 könyv amit péntek 13-án fejezel, vagy kezded, vagy ami péntek 13-án játszódik, vagy csak megemlítik benne. Linkelj ide egy bejegyzést, amint kész. :)

Erin Morgenstern: Éjszakai cirkusz - péntek estére egészen biztosan befejezem :-) Majd linkelem...:-)

*bónusz kérdés 14. Te teszel fel nekem egy kérdést! :)

A kérdésem: Ha valami oknál fogva valamelyik könyvbeli világban (helyen, korban) kellene tovább élned - nem egy meglévő szereplő bőrébe bújva, hanem Önmagadként - ha úgy tetszik új szereplőként - melyik világot (könyvet) választanád? 

10 megjegyzés:

Kristina írta...

1. kérdésedre elszorult a szívem, hogyan lehet ennyi ember rokonlelkem? :)
kerstine Giert én miért nem olvastam eddig? Ez is felmerült bennem.

Kérdésed olvasása után: *pislog*, *sűrűbben pislog*, *leesett az álla*
ÁÁÁÁÁÁ imádlak! :)
pff, de át kell gondolnom a válasz. Mrgírom blogra és linkelem! :)

Kristina írta...

Válaszom:
Ha valóban Önmagam lehetnék, akkor:
3 helyet mondok, ahová a szívem húz: Írország, New York, Ausztrália- valamelyiket talán egyszer tényleg meghódítom
3 kor/3 könyv: múlt Garwood a Titok, jelen MacGregor család Nora Roberts, Nalini világa az angyalos és az alakváltók egyaránt, ha csak egyet kell választanom, akkor az Angyali vadász világot választanám...
Ezekben főként a szereplők vonzanak, és imádom amikor a skótok-angolok utálják egymást, én ha lehetne skót lennék! :)
Roberts regényeiben szeretem a családi összetartást, a sok szeretetet egymás iránt.
Nalini könyveiben, pedig az egész képzeletbeli világ elvarázsol, ha lehetne lennék a hetek tagja, mondjuk egy könyörtelen angyal... ;)

Roni olvas írta...

Könyörtelen angyal??? :-) Ez jó, erre nem számítottam! Csak nehogy véletlenül is az utadba akadjak - még a végén lesújtanál rám :-)
Köszönöm a választ! Meglepően gyors volt - bevallom, én még most sem tudom a sajátomat :-)

Roni olvas írta...

Giert pedig olvass! Elragadó a stílusa! Igazi ifjúsági regény! én nagyon szeretem - a 2. résszel vált igazi kedvenccé! :-)

Kristina írta...

Nem is tudom, ezt csak így tudtam megfogalmazni, ha úgy nézzük Raphael és Dimitri is azok, de mégis valahol mélyen van érző szívük. Szóval, hm, hát végül is aki a hetek tagja, az nem lehet könyörületes, jajj Illium lehetne a párom! xD Most már nagyon elszaladt a képzeletem! :)

Roni olvas írta...

:-) na, most már nekem is el kell olvasnom ezt a sorozatot... kíváncsi vagyok, ki is az az Illium... (eddig csak beleolvasgattam...)

MFKata írta...

Wow... szépen összeszedted ;-)

Roni olvas írta...

:-) várom a Te válaszaidat is! :-)

MFKata írta...

Elkészült, de én leizzadtam rendesen... van nekem is egy nem könyves kérdés-sorozatom... ha gondolod ;-)

Roni olvas írta...

linkelt kérhetek? :-) válaszaidat olvasom...:-)

Megjegyzés küldése

Template by:
Free Blog Templates