2012. április 2., hétfő

Könyvmagazin?

Vasárnap a sógornőm egy filmes magazinját forgattam (ő nagy filmmániás és mindig megveszi a magazint, hogy tudja, milyen filmeket kell figyelemmel kísérnie és okvetlenül megnéznie) és a következő ötlet/ kérdés merült fel bennem: miért nincs a könyveknek is egy  magazinja? Értitek, mire gondolok, igaz? Egy nyomtatott gyűjtőhelye, hírmondója, ahol megtudhatjuk, hogy az adott időszakban (hónapban vagy talán negyedévben) milyen könyvújdonságokkal számolhatunk.
Akár kiadókra is oszthatjuk, és néhány oldalban minden kiadó szerepeltetné benne a várható új sikerkönyveit, közölhetne infokat róluk, esetleg a szerzőikről. Szerepelhetne az újságban egy statisztika: országosan nézve a legtöbb eladott példányszámú könyvek például.Egyfajta sikerlista...vagy a legszebb borítók...:-) bármi!
 Lehetne külön rovata a szerzőknek - minden számban interjú egy sikerszerzővel - megtudhatnánk róluk is többet. 
Sőt, a külföldi új megjelenések és várható sikerkönyvek is bekerülhetnének - hiszen egyre több "moly" olvas angol nyelven...

És sorolhatnám! Végtelenbe nyúlnak az ötleteim :-)




Bármelyik kiadónak jó reklám lehet, de belekerülhetnének más cégek is, mint hirdetők: e-book forgalmazók, laptop, iphone vagy ipad forgalmazók, könyvesboltok stb. A fogyasztói ára mondjuk nem 700 vagy 800 Ft lenne - mint az említett filmes magazinnak-, hanem kevesebb.....azt gondolom, az túl sok ár érte egy molytól - hiszen annyi pénzből már könyvet is vehet ha ügyes :-DDD De 200-300 Ft-ot azt gondolom, bármelyik moly kiadna egy ilyen magazinért havonta... Nemde? Én biztosan!

Úgy beleéltem magam, hogy milyen frankó kis újságot lehetne csinálni, magamban már szinte magam előtt láttam a gyönyörű színes oldalakat, a csodaszép könyvborítókat, és a jelölőfilcet, amivel karikázgatom magamnak a könyveket, amiket feltétlenül meg fogok venni :-))
Mit szóltok hozzá? Butaságon járatom az eszem? Szerintetek????

6 megjegyzés:

T_KMaria írta...

Szerintem nagyon jó ötlet!
Én a Könyvmolyképzős könyvek felét ilyen lehetőség által vettem meg.Minden könyvben található volt az aktuális vagy éppen a megjelenő kiadásokról egy kisebb ismertető.Ebből csemegéztem és vásároltam, olvastam.
Mire lenne képes egy magazin, amire gondolsz???Először is, több könyv lenne a polcomon!

Roni olvas írta...

És mindenki polcán! Hatalmas reklámhordozó erő lehetne, de emellett kínálhatna mást is, pluszt a könyvekről, szerzőkről stb. Egyfajta irodalmi magazin, mégis inkább valamiféle hírmondó...:-) Örülök, hogy egyetértesz! Én biztos lapozgatnám és őrizgetném - nem mindig van időm a neten bogarászni az újdonságok után - egyszerűbb lenne, ha így összeszedve megkapnám...

MFKata írta...

Jó ötlet nagyon és még a borító is nagyon állat! Most eszembe juttattad, hogy anno a suliújságot is szerkesztettem (volt interjú híres személlyel is ám :-D) csak a végén egyedül maradtam a tényleges szerkesztéssel és az első kiadás után feladtam. Pedig vitték mint a cukrot...

Visszatérve én is imádnám. Legalább tudnám melyik könyv mikor jelenik meg (most van egy amitől megőrülök, hogy nem tudom mikor fog). Az e-bookos ötlet is nagyon jó. Valahol olvastam, hogy lehet bérelni őket, így lehetne tesztelős oldal is... Na belendülök ám én is rendesen :-D

Roni olvas írta...

Milyen könyvet vársz annyira????:-)
Az ötlet lassan formálódik az agyamban, most már lemondok a nyomtatott változatról és lassan azt hiszem, inkább digitális formában kellene megvalósítani!

MFKata írta...

Mire gondoltál? Blogra?

Roni olvas írta...

nem, mindenképpen kiadványra! Tehát az eredeti elképzelés...csak nem biztos, hogy erre lenne olyan befektető, aki nyomtatott példányban kiadná...úgy hallottam, a nyomtatott sajtó haldoklóban...:-(
Egy E-magazin kellene ...

Megjegyzés küldése

Template by:
Free Blog Templates