2012. április 24., kedd

Könyvfesztivál - moly szemmel


Igen, megtörtént, túl vagyunk a 2012-es Könyvfesztiválon. 
Először is el kell mondanom, hogy én még sosem voltam sem Könyvfesztiválon, sem Könyvhéten - annak ellenére, hogy most már évek óta vágyakoztam, de a gyerkőcök miatt sosem jutottam ki - eddig túl picik voltak...Szóval ez az  idei volt az első.

És azt kell mondanom, hogy bizonyos szempontból kissé csalódás volt számomra...
Hogy miért is?

1. Dolgoztam marketinges berkekben, voltam már - kiállítóként - számtalan, mindenféle fajta kiállításon (utazási, ingatlanos, oktatási stb.)
Tapasztalatom szerint ezekre a kiállításokra minden kiállító jóval az esemény előtt elkezd készülgetni: megtervezi a standot, különféle promóciós ajándékokat készít/készíttet/rendel, külön katalógussal, játékkal, akciókkal igyekszik felhívni magára a figyelmet, hogy nála/tőle vásároljanak, jegyezzék meg a nevét, pozitív benyomást keltsen...A kiállítás nem pusztán az áru kiárusításáról kell, hogy szóljon, hanem egyfajta reklám: el kell adnia az adott cégnek saját magát is.
Na, nálam 1-2 kiállító érte el pusztán ezt a célt. 
- a promóciós ajándék teljességgel hiányzott - szinte mindenhol (Ad Astra kiadónál volt látványos könyvjelző,  szép és az új könyvekhez kapcsolódó - igazából mást nem is nagyon tudok megemlíteni)
- a standok között egyetlen egyet sem találtam, ami kirítt volna a többi közül...Hol volt az egyedi berendezés, vagy díszlet, vagy dekoráció?
- akciók? na ne! 20 % akció egy könyvre? Az internetes áruházak többségében 25% kedvezmény jár a könyvekre! 
- játékkal a Cicero standjánál találkoztam egyedül - kérdőív kitöltése ajándékokért és könyvekért - sajnos nem nyertem :-(

Szóval, nálam ebből a szempontból csalódás volt a rendezvény...nem is a rendezők, inkább a kiállítók miatt...

De!
- Az Ad Astra nagyon jól depütált, igazán szimpatikus reklámpolitikával bírnak - nálam ők tűntek ki a leginkább
- Az Éjszakai Cirkusz igen jó reklámot kapott a bűvészbácsival - kérdés, hogy mennyire hatásos mindezt a gyermekkönyvek között bevetni, de nálam célba talált!
- A Cicero standjánál igen kedvesek voltak a fiatalok, sőt, az egyik lány a molyos kitűzőnket látva kért tőlünk egyet és kitűzte - jelezvén, hogy ő szintén moly :-)
- Jártatok már a Millenárison? A B épületben? És elmentetek mosdóba? :-)
Nem viccelek, nagyon ötletes és szellemes módon csinálták meg a mellékhelyiséget! Mint egy űrhajót: az ajtó gombnyomásra nyílik a maga kerek ablakával, az egész helyiség krómborítást kapott, és nincs egyetlen sarok sem, minden lekerekített! MÉg a mosdók is nagyon különlegesek! Nagyon buta dolog tudom, de az egyik legjobb dolog a mosdó volt :-DDDD


A könyvfesztiválhoz kapcsolódó másik esem ény ugye a Molytalálkozó volt. Erről szintén vegyes érzelmeim vannak.
Egyrészt nagyon-nagyon jó volt találkozni ezzel a sok kedves (és még: bolond, komoly, érdekes, értelmes, fiatal, bohókás, jókedvű...- és persze sorolhatnám a jelzőket, mindenkire mást) kicsi mollyal, igaza volt Brenának abban, hogy egészen más úgy "molyolni", hogy a sok különböző nicknév mellé egy-egy arc társul :-) Nagyon sokan gyűltünk össze, örülök, hogy azért ez egy olyan közösség, amely mozdítható és aktivizálható :-) Dehát ugye fiatal a társaság :-DDD
Másrészt: A molyok legalább feléről fogalmam sincs, hogy ki volt...egyrészt annyira különálló kis csoportok jöttek létre, hogy volt, akivel egyetlen szót sem váltottam, másrészt : egyszerűen nem tudtam elolvasni a neveket a táblácskákon :-)Meresztgettem ugyan a szemem, dehát...
Remélem, legközelebb sikerül valami megoldást találni arra, hogy leülhessünk/beülhessünk valahová, ahol nem külön, hanem együtt vagyunk és tudunk többet is beszélgetni! Olyan sok moly van, akivel szívesen beszéltem volna többet is! Úgy sajnálom, hogy nem sikerült!!! :-(


Azért a hangulat persze  így is jó volt - bizonyítékul szolgáljon itt e kép :-) Örülök, hogy megismertelek Titeket, találkozzunk máskor is! :-)



4 megjegyzés:

MFKata írta...

De jó kép!

A mosdó... Ezt meg kell néznem :-D

Viszont (mivel én nem voltam) az lenne a kérdésem, hogy mennyien voltak összesen? Arra gondoltam, hogy esetleg azért nem tettek több pénzt a fesztiválba a kiadók, mert nem éri meg, nem?

Könyvhéten és a MiniMolyTalin találkozunk! :-))

Szilvamag írta...

Nekem is hasonló volt a véleményem, és a mosdó szerintem is nagyon ötletes volt. :DDD
Örülök, hogy találkoztunk!!!

Gretty írta...

Milyen igaz a bejegyzés első fele!
De a mosdóval kapcsolatban nem értünk egyet. :)
Mi Sivatagirózsával egy csöppet klausztrofób-rohamot kaptunk, mikor "ránk zárultak" az ajtók. :D
Könyvhétre ne szervezzünk egy beülős talit valahová? Előre foglalnánk asztalt, vagy valami, nyilván szem előtt tartva, hogy sok pénz ne vonódhasson el a könyvvásárlástól. ;)

És persze nagyon szépen köszönöm a képeket! ♥

Roni olvas írta...

MFKata: szerintem nagyon sokan voltak. Abban a teremben, ahol a gyerekkönyvek voltak és az ifjúsági irodalom, ott a biztonsági őr állt az ajtóban és szabályozta, hogy hányan mehetnek be - nem fért be az összes ember ugyanis!

Szilvamag: ÉN is örülök! :-) Ugye-ugye, az a mosdó mindenkit rabul ejtett (szinte szó szerint!) :-D

Gretty: Szívesen küldtem :-)
Könyvhétre igen, talán érdemes lenne előre gondolkodni... Azt hiszem, egy zártabb, csendesebb helyen, ahol ráadásul még a könyvek sem vonják el egy moly figyelmét, könnyebb és egyszerűbb lenne összejönni és beszélgetni...Jó ötlet! :-)
Sajnálom a mosdót :-D Még jó, hogy én nem vagyok klausztrofóbiás...így nekem ez meg sem fordult a fejemben :-D

Megjegyzés küldése

Template by:
Free Blog Templates