2012. április 16., hétfő

A hónap kötete - április

Nem tudom, hogy Ti hogy vagytok vele, de én megszállottja vagyok az igazán szép könyveknek és mélyen felháborít az, mikor egy új könyv már az első olvasásnál lapjaira esik! (igen, megtörtént már velem, nem nevezem meg, melyik kiadó könyve volt, de ugyanannyiba került, mint egy másik, kemélyborítós, ofszetnyomdás, védőtokos könyvem, amely 20 év múlva is olvasható állapotú marad!)
Ezen megfontolásból jött az ötlet: a hónap kötete, vagyis: ide kerülnek azok a könyvek, amelyek minden szempontból minőségi könyvek: keményborítósak, a grafikájuk szépséges, a papírjai minőségiek (esetleg még színezettek is), a borító védőtokos (esetleg...), - egyszóval, amit az ember mosolyogva vesz a kezébe, amit képes hosszú időn át nézegetni, simogatni, csodálni - én voltam már így (sajnos nem túl sokszor!)



"A minőség még sokáig megmarad, amikor az árat már rég elfelejtették.   Harry Gordon Selfridge


Ebben a hónapban a kiválasztottam: 

Erin Morgenstern: Éjszakai cirkusz

A Libri kiadása ez a 2012-es könyv, és emiatt a kiadás miatt a Libri is kiváltotta minden elismerésemet!
Egy igazán minőségi, tökéletes könykiadásról van szó: védőborítós, gyönyörű keményfedelű kötet, kiváló, ötletes borítóval (a piros sál telitalálat: hiszen ennek is jelentése van, nem csak azért kellett, hogy megtörje a borítón a fekete és fehér uralmát).
A könyvbe beépített könyvjelző található (piros szalag - de rég találkoztam ilyennel!); a könyv gerincén is feketére színezettek lapok, sőt még a könyv belsejében is a fejezeteket színezett oldalak választják el egymástól...Mint egy igazi, éjszakai cirkuszba illő sátor... 






További -borítókkal kapcsolatos - bejegyzéseket itt olvashattok  más könyves bloggerektől.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Template by:
Free Blog Templates