2011. április 27., szerda

Cassandra Clare: Üvegváros

FülszövegHogy megmentse édesanyja életét, Clarynek el kell utaznia az Üvegvárosba, az Árnyvadászok ősi otthonába - még ha engedély nélkül belépni a városba a Törvénybe is ütközik, márpedig a Törvény megszegése halált jelenthet. Ha ennyi nem lenne elég, Jace nem akarja, hogy ott legyen, Simont pedig börtönbe vetették az Árnyvadászok, akik igencsak gyanúsnak találnak egy vámpírt, akinek nem árt a napfény.
Ahogy Clary egyre többet tud meg családja múltjáról, szövetségesre lel Sebastian, a titokzatos Árnyvadász személyében. Valentine minden erejével azon van, hogy örökre megsemmisítsen minden Árnyvadászt, nekik pedig csak akkor van esélyük vele szemben, ha összefognak örökös ellenségeikkel. De félre tudják-e tenni gyűlöletüket az Árnyvadászok és az Alvilágiak, hogy együttműködhessenek? Miközben Jace rádöbben, mi mindent hajlandó kockára tenni Claryért, vajon a lány újonnan meglelt képességeivel segíthet-e megmenteni az Üvegvárost - bármilyen áron?
A szerelem halálos bűn, és a múlt titkai is végzetesnek bizonyulnak, amikor Clary és Jace szembenéz Valentine-nal a New York Times nagysikerű sorozatának, A Végzet Ereklyéinek utolsó darabjában. 



Cselekmény: A végzet ereklyéi sorozat - elvileg - befejező részét már sokan vártuk. Én is. Rendkívül izgatott, hogy vajon kiderül-e végre, hogy Jace és Clary testvérek-e, mi lesz az új vámpírunkkal, Simonnal és végre leszámolnak-e a főgonosszal, Valentine-nal?
Sokat vártunk rá, a harmadik, talán negyedik időpontot tűzték ki a megjelenés idejére, mire végre a kezünkbe vehettük. Nem okozott csalódást. 

A regény új helyszínen játszódik: a már sokat emlegetett, mesésnek tartott Üvegvárosban, Alicantéban. Ez sajátos hangulatot ad a könyvnek, zártabb világ ez, családiasabb, ugyanakkor feszültebb is. 
Clary itt ismerkedik meg Luke nővérével és a Lightwood család ismerősével, Sebastiannal, aki udvarolni kezd a lánynak... Clary szíve továbbra is Jace-ért dobog, bár tudja, hogy nem lehetne, hiszen ő a bátyja. Jace is szenved: féltékeny, küzd saját magával, küzd Claryvel , miközben mindenki felett ott lebeg a fenyegetés Valentine által. Vajon milyen tervet eszelt ki, hogy ledöntse Alicante démontornyait, hogy betörjön a városba és megtisztítsa az árnyvadászokat a "fertőzéstől". Senki nem tudja, de erős a gyanú, hogy árulók vannak az árnyvadászok között. 
Mindeközben Simont bezárják, hiszen mindenki érdekesnek talál egy vámpírt, aki "napjáró", ráadásul remekül fel lehetne őt használni a klávé céljaira....

Feszültség feszültséget követ, a könyv tele van izgalmas jelenetekkel, csatákkal, menekülésekkel, megfűszerezve édes romantikával, rejtett szenvedéllyel, nagy dilemmákkal. Ismét egy zseniális mű!

Karakterek: Érdekes, hogy a Csontvárosban én kifejezetten utáltam Jace-t. Annyira arrogáns, annyira pökhendi volt, hogy én elkönyveltem őt egy bunkónak, és nem is értettem, hogy mit eszik rajta Clary. A Hamuvárosban sem kedveltem meg különösebben, de már nem utáltam. Itt viszont megszerettem őt. Talán igaza van Cassie-nek és minél többet szenved egy szereplő, annál jobban szeretik az olvasók. Lehet. Ebben a könyvben Jace tényleg sokat tépelődik, saját magával vív csatákat. Nekem ez kellett, mert végre megértettem őt. Ő az a szereplő szerintem, aki a legnagyobb jellemfejlődésen megy keresztül a három rész során.
Clary az Clary. Ugyanolyan, mint minden részben. Szeretnivaló, erős lány. 

Nem tudom, más hogy van vele, de én Valentine karakterét is nagyon szerettem. Bár ő a gonosz, én majdnem sajnáltam őt. Többször is. Mert a meggyőződése, a hite tette őt olyanná, amilyen. Azért még tudott szeretni. Szerette a feleségét és szerette a gyerekeit. Jace-t is. És olyan nagyon bírom az ő modorát! Igazi régivágású úriember! Udvarias, tökéletes megjelenésű, mégis egy gyilkos. A legjobb negatív karakter nálam.

Üde színfolt Sebastian... Róla nem mondok túl sok mindent, azon kívül, hogy nagy szerepe lesz a könyvben. Én nem szerettem őt.

Borító: A borító követi az eddigi kötetek vonalát. Ezúttal Sebastiant látjuk rajta, talán Alicante házai fölött... én szeretem.

Összességében: Egyik kedvenc sorozatom lett a végzet ereklyéi. Szeretek úgy gondolni erre az utolsó kötetre, mint a trilógia lezárására. Elvégre a könyv végére minden elrendeződik: a gonosz elnyeri büntetését, megoldódik a Clary/Jace konfliktus, Simon is dűlőre jut, Alec rátalál végre Magnusra, Clary édesanyjának is rendeződik az élete.... Szóval látszólag minden rendben, csodálatos vég. És itt - úgy gondolom - le kellett volna zárni ténylegesen a sorozatot. Hadd éljenek boldogan tovább. De nem...

Mérges vagyok, és ez megfertőzte az olvasásélményemet is, mert most olvastam, hogy a negyedik kötetben (City of Fallen Angels), az írónő ismét szétzilál mindent. Mindenki újra szenvedni fog, minden kezdődik előlről. Miért? MIért kell ezt???? Jajj, de dühös vagyok! Én biztosan nem fogom szeretni ezt a negyedik kötetet, és meg is fogadtam, hogy nem olvasom el, ha megjelenik nálunk is az ősszel... Majd csak akkor , ha meglesz az ötödik rész is. Ha abban ismét történik valami pozitív dolog, mert én azt nem szeretem, ha csak a rossz jut a hősöknek....

De ez a könyv, az Üvegváros, ha pontozni kell, természetesen 5 pont!

Még nem szóltam egy szót sem a filmről. Mert igen, természetesen a Mortal Instrumentsből is film készül...Eredetileg 2012-re tervezték a megjelenését, de egyelőre úgy tűnik, nagyon leakadtak a szereplőválogatásnál. Clary szerepére kiválasztották Lily Collinst (igen, van köze Phil Collinshoz, ő a lánya), de Jace - nél megakadt a casting. Felmerült többször Alex Pettyfer neve (ő játszotta a Beastly főszerepét, és ő játszik A negyedikben), de még mindig nincs végleges döntés - immár hónapok óta. 

Egyébként Lily szerintem kitűnő választás, én el tudom képzelni őt Claryként. Alex Pettyfer már nehezebb eset - talán éppen ezért nem sikerül egyértelműen kiválasztani, vagy azt mondani, hogy nem ő, kösz. Én megnéztem a napokban A negyediket, azért, hogy lássam, jó választás lenne-e. Olyan vegyes érzelmeim vannak vele kapcsolatban. Néha látom benne a Jace-es vonásokat, néha pedig egyértelműen azt mondom, hogy ne! Nem mindig látom az arcán az érzelmeket, bár kétségkívül jól eljátszhatná az arrogáns figurát. Az biztos, hogy sok tini odáig van érte, biztos sokan mennének őt megnézni. nem tudom.... Hátha találnak még nála is jobbat! :-)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Template by:
Free Blog Templates