2011. április 27., szerda

Claudia Gray: Evernight - Örökéj

FülszövegBianca szökni akar. Bianca új diák az Evernight Akadémián, egy háborzongató, gótikus bentlakásos iskolában, ahol az osztálytársak valahogy mind túlságosan tökéletesek: okosak, elegánsak, jófomán olyanok, mint a ragadozók. Bianca tisztában van vele, hogy nem illik közéjük. Ekkor találkozik Jareddel, aki szintén kilóg a sorból, s aki szemmel láthatólag mindent megtesz azért, hogy ne legyen olyan, mint a többi evernightos. Kettejük között tagadhatatlanul van valamiféle vonzalom. Bianca minden veszélyt vállalna, hogy a fiúval lehessen, de sötét, régesrégi titkok elszakítják őket egymástól… Bianca ekkor megkérdőjelez mindent, amit eddig igaznak hitt. Claudia Gray rossz csillagzat alatt született szerelmi története, és a veszélyes szövetségeket felvonultató izgalmas események lélegzetelállító modern vámpírmese a mai olvasónak. Claudia Gray New Yorkban él és dolgozik. Az Evernight az első regénye.


Cselekmény: Sokáig nem vettem kézbe ezt a könyvet, mert a borítója nem tetszett. Azért nem, mert nagyon emlékeztet az Evermore-ra, ami számomra az egyik legrosszabb YA regény, amit valaha is olvastam...
Be kell valljam, kellemesen csalódtam! 
Kicsit sablonos, kicsit lányos, de lendületes, izgalmas, szerelmes...amilyennek lennie kell. 
Engem lekötött, jó volt olvasni, a régimódi iskola és épület miatt van egy sajátos, hátborzongató hangulata, ami nekem nagyon tetszett.

Karakterek: Bianca szerintem az a tipikus tiniregényes lány főszereplő, bennem nem hagyott különösebben nyomot. Ami a legzavaróbb számomra benne, az a neve. Bianca? Egy vámpírnak? nem tudom...
Lucasszal igazából semmi bajom sincs, ő tetszett. Mégis a kedvenceim megint a mellékszereplők: Ned, a vicces, aranyos szobatárs, a maga bohóságaival és Balthazar - főleg a második részben, de nem akarok előre szaladni...

Hangulata: Mint már mondtam a sajátos, elzárt, régi iskolák hangulatát árasztja, és a vámpírok még rátesznek egy lapáttal. 

Borító: Szörnyű! Nekem nagyon nem jön be. Először is, én egyáltalán nem így képzelem Biancát, másodszor, ha ő Bianca, mik azok a jelek rajta? Egyébként a magyar borító javára legyen mondva: a külföldi borítók sem igazán tetszenek...

Összességében: Könnyű, szórakoztató olvasmány, jobb,mint amilyenre vártam...

Ha pontozni kell, 4 pontot adok rá

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Template by:
Free Blog Templates