2011. április 27., szerda

Daniel Glattauer: A hetedik hullám

FülszövegA Gyógyír északi szélre folytatása! Egyetlen ember nem adhat meg mindent a másiknak. De akarnia kell. És soha nem adhatja fel, hogy legalább megpróbálja. Leo és Emmi véletlenül kezdenek e-mailezni egymással, s noha egyetlenegyszer sem találkoznak, szenvedélyesen egymásba szeretnek. Csakhogy Leo váratlanul Amerikába távozik, levélváltásuk megszakad. A férfi egy év után tér vissza Bostonból, s újra levelezni kezdenek. Mindketten érzik, hogy még mindig vonzódnak egymáshoz. Talán mégis jó lenne találkozni, hogy végre kiderüljön, hogyan tovább.


Cselekmény: Mivel a Gyógyír északi szélre annyira, de annyira tetszett, alig bírtam magammal, hogy mielőbb kezembe tarthassam a második részt... És igen! Amint megkaptam, belekezdtem és le sem tudtam rakni sajnos a végéig....Sajnos, mert az ajánlásban is benne van: ne söpörjünk végig rajta, mint a hetedik hullám, hadd ülepedjenek bennünk bizonyos részek.. DE HA EGYSZER NEM BÍRTAM KI! 
A hetedik hullám éppolyan lendületes, magával ragadó, mint az első része, tele szócsatákkal, vívódásokkal. Nem csalódtam, csodálatos könyv! DE!
Majdnem kiszerettem Leoból :-( és erről nem szegény Leo tehet, hanem az a gonosz író, Glattauer! Ugyanis sokmindent Leo nyakába varr, hirtelen ő lesz a határozatlan, és az, aki nem tudja egészen mit akar. Az első részben ezt inkább Emmiről gondoltam, és most sem vagyok azon a véleményen, hogy Leo lenne a ludas. Szerintem Emmi éppannyira tehet bizonyos dolgokról, mint Ő. De lehet, hogy elfogult vagyok....

Borító: A borító - ha lehet - még jobban sikerült, mint a Gyógyír északi szélre! Mindig csodálom az offszet nyomda szépségeit, most sem különben. A kis "kukacok", ahogy sodorja őket a hullám.... sokáig simogattam őket a maguk offszet-csillogásukkal! Nagyon szép! A kemény borításért különösen (egyre ritkábbak a kemény borítós könyvek...)

Összességében: Jó könyv, nem lehet letenni, a végén mégis kicsit úgy éreztem, Glattauernek nem kellett volna engedni az olvasók nyomásának és úgy lezárni az első kötetet, ahogy eredetileg tervezte. Az lett volna az igazán hatásos! Persze örülök, hogy olvashattam folytatást, és a jó végnek is!

Ha pontozni kell, 5, (Leo miatt!)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Template by:
Free Blog Templates