2012. augusztus 1., szerda

Kérdések sokasága


Úgy tűnik, mostanában igen összetartó és aktív életet él a könyves blogtársadalom J Indult a könyves blogok gyűjtőhelyével, aztán Álompasis összefogás, most pedig a Kérdés-díj vándorlása J
Mert igen, én is megkaptam ezt a csodajó díjat tegnap, méghozzá Zsanótól – köszönöm, megtiszteltetés átvenni! J





De mi is ez tulajdonképpen?

♣ Mindenkinek 11 dolgot kell mondania magáról
♣ A jelölő mindegyik kérdésére válaszolni kell
♣ 11 kérdést kell feltenni a jelölteknek
♣ 11 embert meg kell jelölni és linkelni
♣ Nincs visszaadás/visszajelölés

Hát ez lenne…Előre szólok: mire hozzám ideért, szerintem nincs olyan blogger, aki ne kapta volna már meg, így egészen biztosan nem fogom tudni 11 embernek továbbítani, de szívesen válaszolok a kérdésekre!

Íme hát a Zsanó kérdéseire adott válaszaim:

1.     Melyik az a 3 könyves helyszín, ahová Te magad is szívesen elmennél?
Az éjszakai cirkusz sátrai között bolyonganék a legszívesebben, felfedezve minden csodát és varázslatot, kipróbálva minden mágikus helyet és játékot – hiába no, örök gyerek vagyok!
Több nem jut eszembe…

2.     Ha már álompasi... akkor ki az az 1 könyves karakter, aki tökéletesen megszemélyesíti az álompasidat és miért Ő?
Méltánytalan lenne tőlem, ha nem Ian O’Shea-t mondanám A burokból…elvégre érte kampányoltam, és nem hiába!

3.     Melyik az a női karakter (könyves), akinek a legszívesebben a bőrébe bújnál?
Gyakorlatilag bármelyik, akkor, amikor a belé szerelmes férfi a karjaiban tartja és tüzes szemmekkel rátekint :D
De valójában nincs ilyen. Jól vagyok én így, ahogy vagyok …

4. Volt-e olyan könyv, aminek hatásra cselekedtél (pl.: megtanultál főzni, lovagolni vagy beszereztél valamilyen állatot, tárgyat, ami által a könyv jut eszedbe) Ha igen, mely könyv volt ez és mit tettél? Az is jöhet, ha még nem tetted meg, de szeretnéd!
Nem, nem volt még ilyen. Bár… az Éhezők viadala mozifilmjének bemutatójára szerettem volna csináltatni magamnak egy pólót, meg is terveztem, de aztán nem lett belőle semmi.

5.     Melyik könyv történetét élnéd meg?
Rubinvörös sorozat – irtó szórakoztató lehet utazgatni az időben…

6.     Mely műfaj az, amivel nem próbálkoztál és nincs is rá kilátás, mert teljesen távol áll tőled?
Mangát még soha nem olvastam és nem is éreztem késztetést rá…de ki tudja, az is lehet, hogy tetszene…

7.     Csalódtál e már a kedvenceidben? Akár a történetben, akár a karakterekben.
Nem volt még ilyen…

8.     Az olvasott könyvek/sorozatok közül, melyik írónak a fejébe látnál bele?
Szívesen belelátnék Tolkien fejébe – persze már nem lehet, hiszen sajnos ő már nem él, de olyan hihetetlen fantáziával áldotta meg a sors, hogy bámulatos dolog lett volna tudni: ugyan milyen képek villanhattak át lelki szemei előtt, amikor éppen ábrándozott…azt hiszem, ha ezt megtehettük volna, számtalan történet született volna még általa…

9.     Mondj 1 olyan filmes könyvadaptációt, mely jobb még a könyvnél is! Persze, ha van ilyen! Ha nincs, akkor miért jobb a könyv a filmtől?!
Cecelia Ahern: U. i. Szeretlek
(Imádom Gerard Butlert! De nem csak ezért…..sokkal valóságosabb képet fest le a házaspár kapcsolatáról, a lány fájdalmáról a film. Szebb, érthetőbb, szívhezszólóbb)

10.Egyre több könyvhöz van már zenelista. Ha ezeket szoktad nézni és       belehallgatni, akkor szerinted mennyire passzolnak az írók által feltöltött zenék a könyvekhez?
Szoktam nézni, igen. A legtalálóbb és imádom: Maggie Stiefvater Shiverjének playlistje, amit maga Maggie állított össze. Számomra visszaadja a könyv teljes hangulatát…

11. Hol olvasol a legszívesebben?
Fürdőkád – illatos fürdővel, nyugalommal…

The Bravery - Ocean - a Shiverhez ajánlott dalok közül az egyik...

És most, hogy megfeleltem az első kívánalomnak, 11 személyes dolgot kell elárulnom magamról… Hát jó!

1. Közel egy éve nem láttam egyetlen tévéműsort sem – a Minimaxon kívül.

2. Mérhetetlenül maximalista vagyok önmagammal szemben – legszívesebben minden „alkotásomat” (legyen az bármi) kijavítanám/újrakezdeném/lerombolnám :D

3. Középiskolás koromig egyiptológus akartam lenni , még hieroglifákat olvasni is tanultam! Aztán eltántorodtam…


4. A tengerben maximum akkor úszom, ha napszúrást kaptam és lelassul az agyam  - hihetetlen módon félek ugyanis a cápáktól és mindig azt képzelem, mikor a lábam mozog a vízben, hogy lehet, hogy ott úszik alattam és mindjárt elkap . Már a történetet elmesélve is pánikroham kap el és sikítani tudnék!

5. Nagyon szeretem a társasjátékokat – mindenféle fajtáját

6. A kávét sok-sok tejjel, de cukor nélkül iszom – és naponta legalább 3-4-t. Gyermekeim apja éppen ilyen Latte Machiattot készít nekem, ha kedveskedni akar...

7. Utálok elkésni – ezért nem is szoktam – és nagyon nem bírom,  ha valakire várnom kell (főként, ha sokat)

8. Mindenféle kreatív dolgot szívesen csinálok, legyen az varrás, hímzés, festés, rajzolás, vágás, ragasztás, gyurmázás, gyöngyfűzés, tortakészítés….és még sorolhatnám…

9. 4 éven keresztül minden este addig énekeltem a nagyobbik lányomnak, amíg el nem aludt… 3 hete megtanítottam egyedül elaludni, így végre szabadságot kapott a torkom és a hangszálaim… (a „megunhatatlan” gyerekdalokról nem is beszélve .D)

10. Kicsi koromban a Pomádét látva nagy rajongással szerettem John Travoltát. 7 évesen, macskakaparással még egy levelet is küldtem neki Amerikába, autogramot kérve. 2 év múlva érkezett válasz: küldött magáról egy autogramos fotót – én már teljesen meg is feledkeztem róla addigra :D (éppen ez a kép volt - csak persze nekem címezve)

11. Hiszek benne, hogy örök tanulás az életünk…én még most is, bármikor visszaülnék az iskolapadba …



És most következne az a rész, hogy én teszem fel a kérdéseimet másnak…mivel azonban én már nem tudom továbbküldeni a díjat senkinek, így ezt kihagyom….



Köszönöm a lehetőséget és a díjat! Nagyszerű dolognak tartom…

3 megjegyzés:

Gretty írta...

Ó, ez a John Travoltás dolog... RESPECT! :)))

Roni olvas írta...

Gretty : :)) én sokáig nagyon cikinek tartottam! :) Most már én is mosolygok rajta :)

MFKata írta...

Na én is megírtam... meg is említettelek. És én sem tudom továbbküldeni... nem is akarom lehet...

Majd gyere kukk ;-)

Megjegyzés küldése

Template by:
Free Blog Templates