2013. július 6., szombat

Műhelytitkok ..., avagy ismét egy blogos díj...

Számos díj kering a könyves blogok között, melyek némelyike engem is előbb -utóbb utolér... Hogy őszinte legyek, nem nagyon szeretem ezeket a mondvacsinált díjakat - persze köszönöm annak, aki nekem ítéli, nagyon aranyos tőle -, de azt hiszem, előbb-utóbb mindegyik mindenkihez elér, így aztán teljesen a jelentőségét veszti. Arról nem is beszélve, hogy többnyire mindegyik ugyanarról szól, ugyanazt kell tenni, ugyanazt teljesíteni.... 

Ezúttal mégis kivételt teszek egy díjjal, amit Annie-től és Diától is megkaptam ma, méghozzá azért, mert ez az a fajta díj, ami arra hivatott, hogy egy kicsit jobban megismerjétek Ti, Olvasók a blogot, és a blog íróját (vagyis engem). 
Ugyan nem nagyon szoktam magamról beszélni, kifecsegni a műhelytitkokat, de a lányok olyan jó kérdéseket tettek fel, hogy muszáj megválaszolgatnom őket...Nem túl sokszor lesz ilyen, ezért ezt tekintsétek kivételes alkalomnak!



Lássuk a kérdéseket!


1. Mit szeretsz jobban: olvasni vagy filmet nézni? 
Mindkettőt szeretem. Azt hiszem, leginkább hangulat és partner kérdése, hogy melyiket választom. Van, hogy egyáltalán nincs kedvem a tévét bámulni, de van, hogy rámtör a vágy, és akkor egymás után két filmet is megnézek/megnézünk, érjen véget akár hajnalban :-) Ha jó a film, nem számít! 

2. Meg vagy elégedve a mai könyvadaptációkkal?  
Hogy mai, vagy régi, azt hiszem, nem számít. Mindig lesznek olyanok, akiknek nem tetszik egy könyv megfilmesítése, mert a fejükben az olvasás után egész más kép él a könyvről, a szereplőkről, helyszínekről... Én sem vagyok mindig tökéletesen elégedett, leginkább azért, mert a film nem adja vissza azt a hangulatot, amit a könyv keltett bennem. Számomra az a fontos. Az érzelmi ráhatás egyezése. Ha ez nagyjából megvan, akkor mindegy, kik szerepelnek benne, mi a helyszín stb. Akkor már a film elérte a célját.

3. Milyen zenét szeretsz? Kedvenc bandád esetleg? 
Hú, ez nagyon nehéz kérdés. Szeretem a zenét és nagyon sokat hallgatok. Mindenfélét. Fura dolog ez, mert ahogy az évek telnek-múlnak körülöttem, mindig más és más lesz fontos számomra a zenében is. Míg régen inkább a bulizós, pörgős, ütemes  dallamokat szerettem, most inkább a lágyabb, érzékenyebb, minőségibb zenéket keresem, érdekes hangokat, megkapó ütemeket, lazítós számokat. Örök favorit számomra Joshua Radin és James Morrison, az új zene-szerelmem Chris August és Ron Pope ... igen, jól látjátok: többnyire a férfi hangok jönnek be nekem. Alig-alig tudok egy-egy női előadót mondani, aki hasonló hatást érnek el nálam... Egy pszichológus ezt biztos remekül megmagyarázza - én nem tudom. Ez van. :-)

4. Megosztanál egyet a cikis történeteid közül?
Cikis történetek? Nem nagyon vannak... Volt egy-két ballépésem, egy-két kellemetlen helyzetem, de egyik sem volt túl ciki ahhoz, hogy azt most megosszam veletek..

5. Kiskorodban mi akartál lenni? 
Tanító néni - végzettségem szerint az lettem :-)

6. Mit szeretsz a blogolásban? 
Elárulom: ezen a kérdésen kell a legtöbbet gondolkodnom. Nem azért, mert olyan kevés magyarázat lenne erre, épp ellenkezőleg: túl sok van. Szeretek a könyvekről beszélni, szeretek megosztani másokkal jó élményeket, szeretem, hogy így kicsit magamban is tisztázom a könyvek nyújtotta többletet, szeretem, hogy ezáltal fogódzót nyújthatok másoknak, szeretem, hogy ezáltal barátokat szerzek. A blogolás egy kicsit - számomra - önmagam kiadása, kitárulkozás, nyitás a külvilág felé. Mondhatnám azt is: egyfajta terápia. Az elején bevallom, nagyon nehéz volt. Most már egyre könnyebben megy :-)

7. Hogy látod magad 10 év múlva? 
10 év múlva? A lányaim mindketten iskolások lesznek, egyre több időm lesz az olvasásra, de az is lehet, hogy velük együtt olvasok majd, és rengeteg könyvünk lesz! Padlótól plafonig beborítanak majd minket a könyvespolcok, lesz kipárnázott olvasókuckónk és minden elolvasott könyv után kibeszéljük, amit olvastunk :-) 

8. Melyik állatot szereted, és melyiktől félsz a legjobban?
Többnyire szeretem az állatokat: lovakat, cicákat, kutyákat, nyuszikat... 
Viszont! Amit csak kevesen tudnak rólam: hihetetlen mértékű cápa-fóbiám van! Gyerekkorom óta rettegek a cápáktól, nem úszom a tengerben, csak több napos unszolás után - esetleg, a Tropicariumban pánikroham tör rám a cápamedencénél és sokkolva menekülök kifelé. Bármilyen vízben képes rám törni a félelem, ha nem ér le a lábam: alattam cápák köröznek... Azt hiszem, ez gyógyíthatatlan...

9. Játszol valamilyen hangszeren?
Igen. Tanító szakos révén szigorlatoztam furulyajátékból :-)

10. Ha egy filmes vagy könyves karakter bőrébe bújhatnál egy napra, ki lenne az?
Ó, hát ez egy olyan kérdés, ami mérhetetlen önzésre kényszerít :-D Egy napra szívesen belebújnék Vanda bőrébe a Burokból, és az egész napot Iannel tölteném. Vagy Tris is lennék, a Beavatottból, és leugranék a rohanó vonatokból, és lesiklanék hihetetlen magas épületek tetejéről, és felmásznék az óriáskerék tetejére...Egy napra nagyon Bátor lennék ...

Kedves Annie! Köszönöm a kérdéseket!


1.) Melyik az a könyv, amelyiket már ötnél többször is képes voltál végigolvasni? (Többet is megnevezhetsz)
Azt hiszem, nincs ilyen. Eddig a három vezet, azt hiszem. Ilyen a Shiver, az Éhezők viadala, a Burok, Ida regénye és a Két nap az élet Merle-től.

2.) Ha emlékszel rá: melyik volt az első könyv, amit a kezedbe fogtál és elolvastál?
Azt hiszem, a Két Lotti vagy a Belle és Sebastian.

3.) Harry Potter vagy Gyűrűk Ura? Miért? 
Mindkettő. A Harry Potter gyerekkönyv, a Gyűrűk ura egyértelműen felnőtteknek való. Nem tudok választani köztük, mert nem egy kategóriába tartoznak.

4.) Melyik tantárgyat tanította az a tanár, aki pikkel(t) rád a gimiben vagy melyik volt a leghírhedtebb? :D
Nem volt olyan tanár, aki pikkelt volna rám, általában szerettek a tanárok :-) A legszigorúbb tanárunk a történelem - orosz szakos volt a középiskolában, mégis imádtuk. Akit a legkevésbé szerettünk, az talán ... nem is tudom. nem hiszem, hogy volt ilyen :-) Mi még jó osztály voltunk :-)

5.) Hány könyvespolcod van? :D 
Nincs könyvespolcom. Van egy üveges, zárható könyvesszekrényem, és még egy, ami nem zárható ugyan, de inkább szekrény, mint polc. A könyvespolcom készül - hónapok óta :-)

6.) Melyik a kedvenc hímnemű karaktered és melyik könyvben szerepel? (kötelező legalább egyet megnevezni!)
Egyértelműen Ian a Burokból. :-)

7.) Ki a kedvenc íród és melyiket szereted a legkevésbé? Miért?
Szeretem Merle fantasy-it (a történelmi regényeit nem bírom elolvasni...érdekes), Dennis Lehane-t, John Greent, Sarah Dessent, Gárdonyit... és még sorolhatnám. 
Akit nem szeretek? Hát, azt hiszem, nem az íróval, inkább a műfajjal vannak problémáim: a  Danielle Steel stílusú könyveket például nagyon nem bírom. És a hasonlókat...

8.) Mikor kellemesebb számodra olvasni? a.) Nyáron, egy homokos tengerparton. b) Télen, pokrócba bugyolálva egy kakaó mellett. (Válassz! :D )
Egyértelműen télen, a melegben, forró tea, latte mellett, a tűznél, vagy a forró vizes fürdőkádban :-)

9.) Ha választhatnál, hogy melyik könyvszereplő kelljen életre, akkor kit választanál? (Könyv címét, íróját és a szereplő nevét is írd le, kérlek)
Most megint azt mondanám, hogy Ian a Burokból...de nem lenne igazságos sokakkal szemben. jó lenne, ha életre kelne a sárkány a Végtelen történetből... Annak örülnék :-)

10.) Vezetsz naplót? Ha igen, akkor a számítógépen vagy igazi füzetbe? Ha füzetbe, milyen színű a füzet és hogy néz ki? :D
Nem, nem vezetek naplót. Tinikoromban írtam, igazi naplóban. Kettő van tele. Elraktam, megvan még ma is, néha előveszem és nagyokat kacarászok rajta. :-)

Nos, ennyi lett volna. Köszönöm lányok a bizalmat és a kérdéseket! :-) Öröm volt megválaszolni őket! :-)

3 megjegyzés:

Annie írta...

Kedves Roni, köszönöm, hogy válaszoltál a kérdésekre. :)

Dia21 írta...

Öröm volt olvasni is a válaszokat! :) További jó blogolást! :)

Roni olvas írta...

Én köszönöm a kérdéseket! :-)

Megjegyzés küldése

Template by:
Free Blog Templates