Akárhogy is nézzük, az olvasás szubjektív, magányosan végzett tevékenység. Amit olvasunk, az a miénk, a saját emlékünk, a saját tapasztalatunk, a saját világunk. Amit olvasunk, azt a saját magunk képére formálva teremtjük meg a saját képzeletünkben, a saját zárt elménkben. S nem is kérdés, hogy ez más nekem, mint Neked vagy bárki másnak.
De mennyire más? Mit gondol más másként, mint én? Ha én így látom, vajon más hogyan? Ha nekem ez a legkedvesebb, vajon másnak miért más az?
Ezekre a kérdésekre alapozva született meg a Together Thor'sday rovat ötlete, amelynek keretein belül, megosztjuk egymással az aktuális, friss olvasási élményeinket, és összevetjük, hogy kinek mi a könyvben a kedvenc jelenete/idézete/szereplője, mi rázta meg leginkább, mit szeret benne a legkevésbé stb.
Together - vagyis együtt: Greylupus-szal és MFKatával, akiknek a véleményét saját oldalaikon olvashatjátok el!
Heti közös olvasmányunknak ezúttal egy olyan könyvet választottunk, melyet jóval korábban olvastunk ugyan, ám a nemrégiben mozikba kerülő filmadaptációja miatt újra elővettük, és mindhárman újra fellapoztuk - felelevenítve az eseményeket és összehasonlítva a filmbeli és könyvbeli karaktereket. Ezt az okfejtésünket osztanánk meg Suzanne Collins Futótűz című kötete kapcsán. Vagyis eheti témánk: mennyire adták vissza a filmbéli alakítások a könyv szereplőinek személyiségét a Futótűzben.
Heti közös olvasmányunknak ezúttal egy olyan könyvet választottunk, melyet jóval korábban olvastunk ugyan, ám a nemrégiben mozikba kerülő filmadaptációja miatt újra elővettük, és mindhárman újra fellapoztuk - felelevenítve az eseményeket és összehasonlítva a filmbeli és könyvbeli karaktereket. Ezt az okfejtésünket osztanánk meg Suzanne Collins Futótűz című kötete kapcsán. Vagyis eheti témánk: mennyire adták vissza a filmbéli alakítások a könyv szereplőinek személyiségét a Futótűzben.
A karakter, akiről én elmélkedek: Johanna Mason vagyis Jena Malone.
Életkor
|
20-as évei elején járhat
| |
Foglalkozás
|
Mentor
| |
Lakhely
|
7. körzet - Győztesek faluja
| |
Nem
|
Nő
| |
Erőssége
|
gerelyhajítás , birkózás
| |
Könyves megjelenések
|
Futótűz, A kiválasztott
| |
Sorozat
|
Az éhezők viadala trilógia
| |
Megformálója
|
Jena Malone
|
Fizikai leírás
Johanna Masonnak a Futótűz könyvbeli leírása alapján rövid, barna, tüskés haja és mélyen ülő, barna szeme van. Vékony testalkatú, fiatal nő, akiből sugárzik a vadság és a zabolátlanság.
Igaz ugyan, hogy Johanna filmbeli megformálójának, Jena Malone-nak a filmben hosszabb, vállig érő haja van, nem pedig tüsi, ez egyáltalán nem befolyásolja azt, hogy elhiggyük: ő Johanna. Ugyanis a hajából alkotott vad és éles formájú frizurák, az ijesztő, bátran használt smink ellensúlyozza mindezt és tökéletesen elfogadható megjelenést kölcsönöz a karakternek.
Személyiség itt és ott
A filmbeli Johanna nagyon ravasz és figyelmes, hetyke és a mondhatni: a megtévesztés szakértője. Kissé szarkasztikus, de nagyon merészen őszinte, egyáltalán nem rejti véka alá, hogy mit gondol a Kapitóliumról és Snow elnökről. Vad természete miatt kissé türelmetlen, tetteiben és szavaiban kegyetlen, sőt ördögi.
Ám az arénában csakhamar kiderül: van oka az agresszióra, van oka a lázadásra, s a zord és zabolátlan felszín alatt egy nagyon is sérült és meg nem értett lélek lapul.
Amikor először láttam a filmet, Johanna alakja volt az, ami legelőször belém égett. Annyira erős és meghatározó személyiséget kapott Jena Malone játéka által, hogy végérvényesen belopta magát a gondolataim közé - sőt messze túlszárnyalta könyvbeli önmagát, megkedveltette, megértette magát velem.
Jena Malone életet és érzelmeket vitt Johanna alakjába, tökéletesen mutatva elkeseredettségét, elszántságát, bámulatos természetességgel alakítva a vad és lobbanékony harcost, a kegyetlen, démoni amazont és a megértő, fájdalommal teli nőt. Arcjátéka egyszerűen ámulatba ejtő, éppen olyannak mutatja Johannát, mint ahogy azt a könyv alapján elképzeljük: tekintete szikrákat szór, hangja élesen és szúrósan szól, termete és tartása büszke és hetyke.
Egyszóval: a film egy tökéletes Johanna Masont adott nekünk, nemcsak megmutatva a könyvbéli karakter elképzelt alakját, de kiegészítve, teljesen valóságossá téve azt, létező, élő személyiséget alkotva belőle. A legkiteljesedettebb, legjobban megformált karakterré vált a filmben véleményem szerint, sok színésztársának például szolgálva.
Igaz ugyan, hogy Johanna filmbeli megformálójának, Jena Malone-nak a filmben hosszabb, vállig érő haja van, nem pedig tüsi, ez egyáltalán nem befolyásolja azt, hogy elhiggyük: ő Johanna. Ugyanis a hajából alkotott vad és éles formájú frizurák, az ijesztő, bátran használt smink ellensúlyozza mindezt és tökéletesen elfogadható megjelenést kölcsönöz a karakternek.
Személyiség itt és ott
A filmbeli Johanna nagyon ravasz és figyelmes, hetyke és a mondhatni: a megtévesztés szakértője. Kissé szarkasztikus, de nagyon merészen őszinte, egyáltalán nem rejti véka alá, hogy mit gondol a Kapitóliumról és Snow elnökről. Vad természete miatt kissé türelmetlen, tetteiben és szavaiban kegyetlen, sőt ördögi.
Ám az arénában csakhamar kiderül: van oka az agresszióra, van oka a lázadásra, s a zord és zabolátlan felszín alatt egy nagyon is sérült és meg nem értett lélek lapul.
Amikor először láttam a filmet, Johanna alakja volt az, ami legelőször belém égett. Annyira erős és meghatározó személyiséget kapott Jena Malone játéka által, hogy végérvényesen belopta magát a gondolataim közé - sőt messze túlszárnyalta könyvbeli önmagát, megkedveltette, megértette magát velem.
Jena Malone életet és érzelmeket vitt Johanna alakjába, tökéletesen mutatva elkeseredettségét, elszántságát, bámulatos természetességgel alakítva a vad és lobbanékony harcost, a kegyetlen, démoni amazont és a megértő, fájdalommal teli nőt. Arcjátéka egyszerűen ámulatba ejtő, éppen olyannak mutatja Johannát, mint ahogy azt a könyv alapján elképzeljük: tekintete szikrákat szór, hangja élesen és szúrósan szól, termete és tartása büszke és hetyke.
Egyszóval: a film egy tökéletes Johanna Masont adott nekünk, nemcsak megmutatva a könyvbéli karakter elképzelt alakját, de kiegészítve, teljesen valóságossá téve azt, létező, élő személyiséget alkotva belőle. A legkiteljesedettebb, legjobban megformált karakterré vált a filmben véleményem szerint, sok színésztársának például szolgálva.
0 megjegyzés:
Megjegyzés küldése