2011. július 19., kedd

Az olvasás 7 hete - Filmadaptációk

Hú, ez ismét izgalmas téma és nekem való! Imádom a filmadaptációkat és az ehhez kapcsolódó könyveket! De csak így párban, egyik a másik nélkül értelmét veszti és nem jelent teljes egészet. Azért adaptáció, hogy tudjuk, van valahol egy párja - és én személy szerint, úgy szeretem, ha egy könyvhöz látom a belőle készült filmet és ha egy filmhez olvastam az eredeti könyvet. 

A legfontosabb kérdés az: először olvassuk el utána nézzük, vagy fordítva. Kíváncsi vagyok, Ti hogyan gondoljátok. Nálam többnyire az a jó, ha először olvasom és utána látom. Tudniillik szeretem a szereplőket, a helyszíneket, a hangulatot én magam elképzelni, saját magamban megalkotni róla a saját kisfilmemet, amit az én kis rendezőm - mármint az agyam - rendez, vág és hangszerel...:Ha előbb a filmet láttam, akkor a könyv minden részlete ahhoz idomul, a szereplők átveszik a színészek vonásait, a helyszínek átalakulnak a film díszleteivé stb. Elveszíti a könyv a lényegét és már nem is tetszik annyira....
Ha először a könyvet olvasom el, és utána látom a belőle készült filmet, akkor az vagy tetszik (mert a rendező és a színészek játéka nagyon hasonlít az általam elképzelthez, a saját "kisfilmemhez"), vagy nagyon nem tetszik (mert az enyémtől nagyon távol van a mások által elképzelt és filmvászonra vitt képsor). El kell mondanom, hogy többnyire ez utóbbi van többségben...

Ez alapján 

az általam legjobbnak vélt filmadaptációk

- P. S. I love you (a film jobb a könyvnél)

- Dennis Lehane könyvei (Viharsziget, Titokzatos folyó - egyformán jók)


- Büszkeség és Balítélet (a 6 részes sorozat - éppen ilyennek képzelem Darcyt és Lizzie-t!)

- Forrest Gump

- Micimackó (ez éri? nem film ugyan, de mi úgy szeretjük!)


Az általam legrosszabbnak vélt filmadaptációk:

- Alkonyat széria

- Harry Potter széria

- Angyalok és démonok-( a legnagyobb csalódás a kedvenc Dan Brown könyvemből)

- A parfüm (eleve nem is értem, hogy lehetett ebből a könyvből filmet csinálni. Hogyan lehet képen visszaadni az illatokat és szagokat?)

- Vágy és vezeklés 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Template by:
Free Blog Templates