2012. április 14., szombat

Kerstin Gier: Zafírkék

FülszövegFriss szerelmesként a múltba utazni – ez talán nem a legjobb ötlet. 

A tizenhat éves újdonsült időutazó, Gwendolyn legalábbis így gondolja.
Neki és Gideonnak ugyanis épp elég a gondjuk anélkül is.
Például meg kell menteniük a világot. Vagy meg kell tanulniuk menüettet táncolni.
(Egyik sem igazán egyszerű!)
Amikor ráadásul Gideon nagyon titokzatosan kezd viselkedni, Gwendolyn számára világossá válik, hogy mihamarabb át kell vennie az irányítást a saját hormonjai felett. Különben semmi nem lesz az időtlen szerelemből!
Romantikus, humoros, példátlan – Gideon és Gwen kalandjaival Kerstin Gier mindenkor elvarázsolja közönségét.

Cselekmény: A Rubinvörös aranyos volt, nagyon megszerettem benne Kerstin Gier stílusát, de el kell mondanom, hogy az Időtlen szerelem sorozat (az eredeti alcím találóbb, bár tény, hogy nehéz lefordítani, mert szó szerint kéne..: Liebe geht durch alle Zeit) második kötete egyenesen zseniális! A legaranyosabb ifjúsági könyv, amit mostanában olvastam! Nekem igazi kedvencemmé vált!
Miért is??

A történet ott folytatódik, ahol a Rubinvörös abbamaradt: Gwendolyn igyekszik hozzászokni a helyzethez, hogy unokatestvére, a hibátlan Charlotte helyett Ő lett időutazó a családban, és neki kell teljesíteni az utazók kötelességeit és feladatait. Közben igyekszik erről a bizonyos feladatról titokban minél többet kideríteni, próbálja észrevétlenül tartani abbéli képességét, hogy szellemeket lát - köztük egy vízköpő szellemét is, aki örök társául szegődik - és próbálja kibogozni a saját érzéseit társa, Gideon iránt és a fiú érzéseit iránta.. 

A titkok elmélyülnek, az érzelmek összekuszálódnak - miközben végig megmarad a Rubinvörösben már megismert bája és naivsága az egész könyvnek. áthatja valami igazán kedves, gyermeki szemléletmód, ugyanakkor felnőttes komolysággal bír egyes helyeken. 
Voltak részek, ahol szó szerint gurultam a nevetéstől, Gier humorérzéke páratlan (ha már olvastátok: emlékeztek Gwen első italozásának leírására? ha még nem olvastátok: emlékezzetek rá, hogy : én szóltam!)! 

Karakterek: A szereplők mit sem változtak a Rubinvörös óta: Gwen továbbra is bájos, naiv, néhol kicsit kelekótya tinilány, aki azért igyekszik megfelelni az elvárásoknak és nagy igyekezettel próbálja megtalálni ebben a nagy, zavaros világban saját magát. Gideon tökéletessége kezd porba hullni és megláthatjuk, hogy a felszín mögött talán ő sem annyira makulátlan és határozott - hiszen ő is csak egy 19 éves fiú...

Borító: Továbbra is nagy kedvenc, ahogy követi a cím által meghatározott színvilágot  és a tartalom által meghatározott szimbólumokat...

Összességében: Tényleg az egyik legaranyosabb ifjúsági könyv, amit valaha olvastam! Az a fajta, amit a lányaim kezébe fogok nyomni, hogy olvassák.

Érdekességek:
2012. február 21-ével megkezdődtek a Rubinvörösből készülő film forgatási munkálatai és előre láthatólag áprilisig be is fejezik a munkát. A film 2013 húsvétjára jön ki Németországban.
A szereplők:
Maria Ehrich - Gwendolyn Sheperd
Jannis Niewöhner - Gideon de Villiers
Laura Berlin - Charlotte Montrose




2 megjegyzés:

Niki írta...

Nagyon szeretem, pedig aztán sajna már nem vagyok én se tizenéves. :o)

Roni olvas írta...

Ugye? :-) Örülök, hogy nem vagyok vele egyedül!Imádom! :-)

Megjegyzés küldése

Template by:
Free Blog Templates