2011. április 27., szerda

Virginia C. Andrews: Hajnal - A virradat gyermeke

Fülszöveg: „A mama egyszer azt mondja, hogy ő meg a papa azért adták nekem a Dawn (Hajnal) nevet, mert napkeltekor születtem. Ez is egyike volt az ezernyi hazugságnak, amit a mama meg a papa mondtak nekem és a fivéremnek. Jimmynek. Természetesen nem tudtuk, hogy hazudnak: nagyon sokáig nem tudtuk. Egészen addig, amíg értünk jöttek és elvittek…” A tizenöt éves kislány kálváriája azonban ezzel csak a kezdetét veszi, Amíg korábban koldusszegényen, de boldogan élt, új, gazdag családjában a pokol vár rá. Nem érti, miért veszi körül gyűlölet és igazságtalanság. Énektehetsége, szorgalma és a sors kiszámíthatatlansága révén végül lehetősége nyílik a boldogulásra.
Cselekmény: Hogy hogy kerül ide ez a könyv? némileg kilógva a sorból? 
MÉg anno tinikoromban anyukám mindig könyvtárból hozta ki magának a sok-sok könyvet. Én átkutattam a kupacot, és kiválogattam magamnak, amit szívesen elolvastam volna. Na, ez egy volt közülük... 
Nem emlékeztem a címére, csak a főszereplő, Dawn nevére, úgyhogy ki kellett nyomoznom, mi lehet ez... Miután megfejtettem, megrendeltem egy antikváriumból, és elolvastam újra.

Hát, mennyit változik az ember?! :-)) Ami akkor tetszett, most kicsit idegesített! Annyi borzalom történik ugyanis ezzel a lánnyal, hogy hihetetlen! Az egész sztori sántít emiatt, nekem nem tetszik az a vonal sem, hogy a testvérek úgy szeretik egymást, ahogy nem szabadna - mindkét oldalon, túl meg van csavarva a sztori.... sok volt nekem!

Karakterek: Dawn túl jó. Túl engedékeny, túl alázatos, szerintem ilyen nincs. Jó, azért mutat némi fejlődést, a végére egész jól kiáll magáért, de akkor is. Jimmy a legszimpatikusabb, és a leghihetőbb karakter. Philipp először tetszett, aztán egy puhány, szánalmas alakká vált, nagyon megutáltam a végére...Csakúgy, mint Dawn anyját. Az egész család, minden egyes szereplője sérült valamilyen szinten. Ez még hozzájárult ahhoz, hogy túl sok legyen nekem!

Borító: Tetszik nekem a napsugárral felkelő lány képe, a Hajnalt szimbolizálva. Egy másik kiadásnál egy női fej van az elején, annál határozottan jobb!

Összességében: MÉg egyszer nem olvasnám el, az biztos! Nem tudok rá mást mondani, hogy túl szenvedős! 
Ja, és ez egy sorozat első kötete. A második rész címe: A reggel titkai. A tartalmát elolvasva arra a következtetésre jutottam, hogy azt már biztosan nem fogom elolvasni, mert ha ez túl szenvedős volt, hát annak már a fülszövegétől is sírni volna kedvem: 

A szép és tehetséges Dawnt, akit csecsemőkorában furcsa körülmények között elraboltak, és csak nemrégen került vissza igazi családjához, a dúsgazdag szállodatulajdonos Cutlerekhez, nagyanyja valamilyen rejtélyes okból engesztelhetetlenül gyűlöli, s hogy látnia se kelljen, elküldi New York leghíresebb ének- és zeneiskolájába. A rajongó és szeretetre vágyó fiatal lány itt beleszeret az új énektanárba, az ellenállhatatlan, nőcsábász Michael Suttonba. A szerelem a boldogság és ábrándozás addig ismeretlen, gyönyörűséges világát nyitja meg Dawn előtt, hogy azután annál keserűbben kelljen ráébrednie a valóságra: amikor várandós lesz Michaeltől, a férfirútul elárulja és cserbenhagyja. Dawn megjárja a poklok poklát gonosz nagyanyja még nála is gonoszabb, torz lelkű, vallási fanatikus nővére kezére adja a szerencsétlen teremtést, aki halálra dolgoztatja, kínozza, hogy vezekeljen „ bűnéért - no meg azért, hogy elvetéljen. Aljas terve azonban nem sikerül: Dawn szép, egészséges kislánynak ad életet, s noha a gyermeket tudtán kívül és akarata ellenére elveszik tőle, amikor végső kétségbeesésében már-már minden reményt felad, rátalál gyermekkori szerelme, Jimmy, és kiragadva őt a gonosz Miss Emily karmaiból, együtt indulnak a gyermek felkutatására. Cutler nagyanya, a család teljhatalmú feje és zsarnoka haldoklik, mire hazaérnek, és halálával fény derül Dawn születésének titkára, egyszersmind nagyanyja vad gyűlöletének okára is...


Na ne!!!!

Ha pontozni kell, 3 pontot adok.

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Én először 5 éve olvastam, 15 évesen. Iszonyatosan összezavart. Aztán, 3 év után újra elővettem és elolvastam mind a 4 kötetet. Sokkal jobban megértettem a lényegét. Iskolai beadandót is ebből írtam, a tanár imádta! Ahogy, én is, mélyen megérintett a történet, kicsit magamat látva benne. Azóta is a legjobbak közé tartozik amiket valaha is olvastam! Hamarosan újra előveszem, újabb 2 év után. Még több tanulság fog lejönni belőle. 😉

Megjegyzés küldése

Template by:
Free Blog Templates